Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
RÖLÖVE VE RESTORASYON I MİM347 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Müge Bahçeci
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mimari kültür mirasında korunacak değerler ve bunların değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi edinir.
2) Restorasyon projesi hazırlama yöntemini ve restorasyon tekniklerini kullanır.
3) Analitik rölöve hazırlama tekniklerini kullanır.
4) Kültürel varlığın korunmasına ilişkin yasal mevzuat bilgisine hakim olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMITaşınmaz kültür varlıklarının korunması ve mimari mirasın değerlendirilmesi için kullanılacak bilim ve tekniklerle ilgili bilgi birikiminin sağlanması amaçlanmaktadır. Kültür varlıklarının korunması ile ilgili mevzuat hakkında bilgi ve analitik düşünce sisteminin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu değerleri koruma amacıyla yapılması düşünülen restorasyon öncesinde, belgeleme sürecinin önemli bir basamağını teşkil eden analitik rölöve becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel açıklamalar, derse giriş, Korumayla ilgili tüzükler ve ilke kararlarıyla ilgili haftalık okumaların dağıtılması (5 haftalık)
2. Hafta Koruma Düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli, korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri
3. Hafta Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, Tarihi ve arkeolojik araştırmalar, Teknik araştırmalar, Yasal statü ile ilgili araştırmalar
4. Hafta Restorasyon Projesinin Hazırlanması, Belgeleme, Rölöve çalışmaları, Fotoğraflama, Fotogrametri
5. Hafta Analiz, Restitüsyon, Restorasyon projesi
6. Hafta Tarihi çevre koruma alan gezisi
7. Hafta Restorasyon Teknikleri I, Sağlamlaştırma, Bütünleme/ Reintegrasyon, Yenileme/ Yeniden İşlevlendirme
8. Hafta Restorasyon Teknikleri II, Çağdaş Ek, Yeniden Yapım/Rekonstrüksiyon, Temizleme, Taşıma
9. Hafta Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme ve yasalar
10. Hafta 1. Ara sınav (teorik)
11. Hafta Rölöve teknikleri konusunda bilgilendirme, Rölöve çalışma gruplarının tespiti ve çalışma alanlarının gruplara paylaştırılması (Gruplar en az 3?er kişiden oluşur).
12. Hafta Aktif alan çalışmasının başlaması, (Bu çalışma düzgün geometriye sahip, herhangi bir fiziki sorunu olmayan çalışma ortamlarında, öğrencilerin mekan anlama, kavrama, taslak hazırlama, yatay ve dikey ölçü alma, tespit edilen verileri uygun ortama aktarma becerisini geliştirmeye yönelik ilk adımı teşkil eder).
13. Hafta Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi, eksiklerin tamamlanması ve ek bilgilerin verilmesi
14. Hafta Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi, eksiklerin tamamlanması ve ek bilgilerin verilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUluengin, Bülent. Rölöve, YEM Yayınları, 2007
Ahunbay Zeynep. Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007
Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev520
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13226
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık133
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler515
Sunum (Hazırlık dahil)
Saha/Alan Araştırması
Final Jüri (hazırlık dahil) 166
Toplam İş Yükü81
Toplam İş Yükü / 302,7
Dersin AKTS Kredisi3
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9  X      
P10  X   X   X   X
P11       
P12  X   X    
P13       
P14       
P15       
P16      X  
P17       
P18       
P19       
P20       
P21        X
P22       
P23       
P24  X   X   X   X
P25