Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çağdaş tasarım yaklaşımlarını, ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel ve teknolojik bağlamlar ile ilişkilendirebilir ve birbirleri ile karşılaştırabilirler. 2) Esneklik ve değişebilirlik kavramlarını mimarlık pratiği bağlamında inceler ve yapım yöntem ve teknolojik özelliklerini analiz eder. 3) Mekanın değişebilir ve esneyebilir olmasının sağlayacağı avantajları çözümler. 4) Mimarlık alanında yenilikçi yaklaşımların gerçekleşmesi aşamasında disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve ayırt eder. 5) Örnek projeler üzerinden yeni gelişmeleri, teknolojileri, biçimsel-kavramsal özellikleri açısından çözümlerler, uygulama yöntemlerini ve mimariye sağlayabileceği olanakları analiz ederler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu derste, mimari tasarımında esneklik ve değişebilirlik kavramları tanıtılacaktır. Bu bağlamda dersin amacı esnekliğin tasarım sürecinde nasıl yer alabileceği hakkında geliştirilen yöntemleri araştırmak, teknolojik bağlamlar ve etkileşimler ışığında irdelemek ve çözümlemektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriği, yöntemi hakkında genel bilgilerin verilmesi ve giriş
2. Hafta
Tasarımda, üretimde esneklik ve değişebilirliğin yeri
3. Hafta
Tasarımda, esneklik ve değişebilirliğin uygulanma yöntemleri
4. Hafta
Tarihsel süreç içerisinde esneklik ve değişebilirliğin mimarlığa biçimsel ve düşünsel etkilerinin tartışılması
5. Hafta
Dönüşüm kavramı, dünyada ve Türkiye?de mekanın kullanım sürecinin tartışılması
6. Hafta
Yapı elemanı, bileşeni ve detay özelinde konuyla ilgili gelişmeler
7. Hafta
Endüstrileşmiş yapım sistemlerinin esnek ve değişebilir mimarlığa etkileri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Esneklik ve değişebilirliğin, sürdürülebilirliğe katkısı
10. Hafta
Esnek ve değişebilir mimari tasarım yaklaşımları ve örnekleri, Ödev1
11. Hafta
Esnek ve değişebilir mimari tasarım yaklaşımları ve örnekleri
12. Hafta
Yenilikçi tasarım yaklaşımları ve malzemelerin, mimarlığa etkileri
13. Hafta
Ödev2
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kronenburg, R., 2006. Flexible Architecture That Responds to Change, London, Laurence King Publishing. Fleming, E. 2005. Construction Technology An Illustrated Introduction, Blackwell, Oxford, UK Kronenburg, R., 2008. Portable Architecture, Architectural Design, Basel, Birkhauser Verlag AG.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
1
13
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
8
16
Toplam İş Yükü
124
Toplam İş Yükü / 30
4,13
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ