Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari tasarım sürecinde araştırmalarını ve fikirlerini doğru yöntemleri kullanarak görselleştirebilir. 2) Adobe destekli Photoshop programlarını tasarım yapmak, taslak oluşturmak ve sunum hazırlamak için kullanabilir. 3) Mimari program kavramlarını ve ilişkilerini gözlemleyerek dijital sunum teknikleri ile ifade edebilir. 4) Sketch-Up ve Vray programlarını kullanarak mimari diyagram, illüstrasyon ve kolaj oluşturabilir. 5) Üç boyutlu mimari görselleri Adobe destekli Photoshop programları kullanarak detaylandırabilir. 6) Ders kapsamında edindiği bilgileri tasarım stüdyosunda üzerine çalıştığı projelere uygulayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu dersin amacı öğrencilerin mimari temsil biçimlerine dair anlayışlarını geliştirmektir.
Tasarım Dersi Projesi sunumu üstünde çalışma- Teslimlere hazırlanmak
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Abrahams, T. (2013). Computers in Theory and Practice. The Architectural Review
(http://www.architectural-review.com/essays/computers-in-theory-and-practice/8646960.article)
Ackerman, J.S. (1997). Villard de Honnecourt's Drawings of Reims Cathedral: A Study in Architectural
Representation.
Artibus et Historiae, Vol. 18, No. 35. (1997), pp. 41-49.
Bafna, S. (2008) How architectural drawings work - and what that implies for the role of
representation in architecture, The Journal of Architecture, 13:5, 535-564. (available at
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13602360802453327)
Cross, N. (2007). Designerly Ways of Knowing. Berlin: Verlag (p.54-58, The role of sketching in design)
Dogan, F., & Nersessian, N. J. (2012). Conceptual diagrams in creative architectural practice: the case
of Daniel Libeskind's Jewish Museum. Arq: Architectural Research Quarterly, 16(1), 15-27.
Evans, R. (1989). Architectural projection. In Architecture and its image.
E. Blau and E. Kaufman (eds). Montreal: Canadian Centre for Architecture. Henderson, K. (1999). On
line and on paper: Visual representations, visual culture, and computer graphics in design
engineering. Cambridge, Mass.: MIT Press.
Kellet, R. (1990). Le Corbusier's Design for the Carpenter Center: A documentary analysis of design
media in architecture, Design Studies, 11(2),164--180.
Olsberg, N. (2013). The Evolving Role of the Drawing. The Architectural Review
(http://www.architectural-review.com/essays/the-evolving-role-of-the-drawing/8646928.article)
Ousterhout, R. G. (1999). Master builders of Byzantium. Princeton, N.J.: Princeton University
Press.(Chapter 3, 58-85)
Pietroforte, R., Tombesi, P., & Lebiedz, D. D. (2012). Are physical mock-ups still necessary to
complement visual models for the realization of design intents? Journal of Architectural Engineering,
18(1), 34-41.
Slessor, C. (2013). Editorial View: Architectural Representation. The Architectural Review
(http://www.architectural-review.com/view/editorial-view-architectural-representation/8647155.arti
cle)
Tufte, E.R. (1997). Visual Explanations: Images and Quantities, Evidence and Narrative. Graphic Press:
Connecticut. (pages 28-31) Yaneva, A. (2009). Made by the office for metropolitan architecture: An
ethnography of design. Rotterdam: 010 Publishers. (p. 45-48, 78-85)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
30
Uygulama/Pratik
6
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
3
30
Final Sınavına Hazırlık
1
8
8
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
2
4
8
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Evde Hazırla Uygulaması
Sergi (hazırlama ve kurulum)
Tasarım Projesi Geliştirme
Uygulama
10
2
20
Toplam İş Yükü
109
Toplam İş Yükü / 30
3,63
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ