Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari öncül örnekleri analiz eder, mimari soruna ilişkin verileri toplayarak değerlendirir. 2) Çok işlevli küçük ölçekli bir kamusal yapıyı, tasarımına veri oluşturacak farklı katmanları ile el alır ve geliştirir. 3) Kamuya açık mekanları tasarlama ve bu mekanlardaki kamusal/özel mekan ayrımını yorumlar ve uygular. 4) Proje bağlamını (fiziki, sosyal, kültürel, tarihi ve çevresel bağlam) birbirleriyle ilişkilendirerek değerlendirir ve buna ürettiği çözümlerle karşılık verir. 5) Yapı-arazi ilişkilerini, yapıda iç-dış mekan bütünlüğünü ve yapı-kullanıcı ilişkilerini birbirleriyle ilişkilendirerek yorumlar ve uygular. 6) Önerilen mimari programı, yerin bağlamı üzerinden yorumlar ve yapı ile ilgili gereksinimleri bütüncül bir bakış açısıyla tasarım sürecinde yönetir. 7) Mimari çizim, modelleme ve temsilleri kurallarına göre üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( MİM291)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
MİM 292 Tasarım Stüdyosu II, öğrencileri mimari tasarımla ilgili araştırma, analiz ve sentez yeteneklerinin çok işlevli küçük ölçekli bir kamusal yapının tasarımı aracılığıyla geliştirilmesini hedefler. Bu bağlamda öğrenciler, geliştirilen mimari tasarım çalışmasında; yapılı çevrenin fiziki ve sosyal katmanlarını dikkate alır, ihtiyaç programını yorumlar ve kamusal ölçekteki probleme yer ile kurarak, kullanıcı ihtiyaçlarını ve yapının açık ve kapalı alanları arasındaki dengeyi gözeterek bütüncül olarak çözüm getirmeyi amaçlar. Öğrenciler mimari tasarım kurgusunda eğitim, kültür, sağlık, spor vb. amaçlı çok işlevli kamusal ölçekli bir yapının tasarım temasını oluşturur, insan-mekan-işlev ilişkisi, ergonomi ve iç mekan-dış mekan ilişkilerinin önemini kavrar ve aynı zamanda mimari tasarım fikirlerini ifade eden mimari çizim ve temsil becerilerini geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması, Araştırma projelerinin verilmesi
2. Hafta
Araştırma projesi sunumları ve değerlendirmeler
3. Hafta
Arazi analizleri ve değerlendirmeler
4. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
5. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
6. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
7. Hafta
I. Ara Jüri Teslim, Değerlendirme
8. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
9. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
10. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
11. Hafta
II. Ara Jüri Teslim, Değerlendirme
12. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
13. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
14. Hafta
Çizim Haftası, Final Jüri sunumu için poster kritikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Unwin, S. (2013). Analysing architecture. Routledge. Ching, F. D. (2014). Architecture: Form, space, and order. John Wiley & Sons. (Ching, F. D. (2002). Mimarlık: Biçim, mekan ve düzen. YEM yayınları, İstanbul.) Ching, F. D. (2015). Architectural graphics. John Wiley & Sons. Neufert, E., Neufert, P., & Kister, J. (2012). Architects' data. John Wiley & Sons. (Neufert, E. (2017). Yapı tasarımı. (41. Basım), Beta yayınları, İstanbul. Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing Architecture (Vol. 2). MIT press. Time-Saver Standards for Architectural Design Data (2017) Mc Graw Hill Pub. Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning (2001) McGraw-Hill Education Pub.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Örnek Olay Sunumu
1
10
Diğer
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
12
8
96
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
8
8
Saha/Alan Araştırması
1
8
8
Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil)
3
30
90
Final Jüri (hazırlık dahil)
1
50
50
Konu Araştırma
1
8
8
Tasarım Projesi Geliştirme
12
5
60
Toplam İş Yükü
320
Toplam İş Yükü / 30
10,66
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ