Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM STÜDYOSU II MİM292 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 6 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Aysu Sagun Kentel
Doktor Öğretim Üyesi Müge Bahçeci
Doktor Öğretim Üyesi Mediha Gültek
Öğretim Görevlisi Ülker Erdoğan
Öğretim Görevlisi Seçil Özcan Geylani
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mimari öncül örnekleri analiz eder, mimari soruna ilişkin verileri toplayarak değerlendirir.
2) Çok işlevli küçük ölçekli bir kamusal yapıyı, tasarımına veri oluşturacak farklı katmanları ile el alır ve geliştirir.
3) Kamuya açık mekanları tasarlama ve bu mekanlardaki kamusal/özel mekan ayrımını yorumlar ve uygular.
4) Proje bağlamını (fiziki, sosyal, kültürel, tarihi ve çevresel bağlam) birbirleriyle ilişkilendirerek değerlendirir ve buna ürettiği çözümlerle karşılık verir.
5) Yapı-arazi ilişkilerini, yapıda iç-dış mekan bütünlüğünü ve yapı-kullanıcı ilişkilerini birbirleriyle ilişkilendirerek yorumlar ve uygular.
6) Önerilen mimari programı, yerin bağlamı üzerinden yorumlar ve yapı ile ilgili gereksinimleri bütüncül bir bakış açısıyla tasarım sürecinde yönetir.
7) Mimari çizim, modelleme ve temsilleri kurallarına göre üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( MİM291)
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIMİM 292 Tasarım Stüdyosu II, öğrencileri mimari tasarımla ilgili araştırma, analiz ve sentez yeteneklerinin çok işlevli küçük ölçekli bir kamusal yapının tasarımı aracılığıyla geliştirilmesini hedefler. Bu bağlamda öğrenciler, geliştirilen mimari tasarım çalışmasında; yapılı çevrenin fiziki ve sosyal katmanlarını dikkate alır, ihtiyaç programını yorumlar ve kamusal ölçekteki probleme yer ile kurarak, kullanıcı ihtiyaçlarını ve yapının açık ve kapalı alanları arasındaki dengeyi gözeterek bütüncül olarak çözüm getirmeyi amaçlar. Öğrenciler mimari tasarım kurgusunda eğitim, kültür, sağlık, spor vb. amaçlı çok işlevli kamusal ölçekli bir yapının tasarım temasını oluşturur, insan-mekan-işlev ilişkisi, ergonomi ve iç mekan-dış mekan ilişkilerinin önemini kavrar ve aynı zamanda mimari tasarım fikirlerini ifade eden mimari çizim ve temsil becerilerini geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması, Araştırma projelerinin verilmesi
2. Hafta Araştırma projesi sunumları ve değerlendirmeler
3. Hafta Arazi analizleri ve değerlendirmeler
4. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
5. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
6. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
7. Hafta I. Ara Jüri Teslim, Değerlendirme
8. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
9. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
10. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
11. Hafta II. Ara Jüri Teslim, Değerlendirme
12. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
13. Hafta Projenin geliştirilmesi ve kritikler
14. Hafta Çizim Haftası, Final Jüri sunumu için poster kritikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUnwin, S. (2013). Analysing architecture. Routledge.
Ching, F. D. (2014). Architecture: Form, space, and order. John Wiley & Sons.
(Ching, F. D. (2002). Mimarlık: Biçim, mekan ve düzen. YEM yayınları, İstanbul.)
Ching, F. D. (2015). Architectural graphics. John Wiley & Sons.
Neufert, E., Neufert, P., & Kister, J. (2012). Architects' data. John Wiley & Sons.
(Neufert, E. (2017).
Yapı tasarımı. (41. Basım), Beta yayınları, İstanbul.
Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing Architecture (Vol. 2). MIT press.
Time-Saver Standards for Architectural Design Data (2017) Mc Graw Hill Pub.
Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning (2001) McGraw-Hill Education Pub.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Örnek Olay Sunumu110
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12896
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)188
Saha/Alan Araştırması188
Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil) 33090
Final Jüri (hazırlık dahil) 15050
Konu Araştırma 188
Tasarım Projesi Geliştirme 12560
Toplam İş Yükü320
Toplam İş Yükü / 3010,66
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X           X
P2  X            
P3  X   X       X    
P4              X
P5  X             X
P6  X   X   X   X     X  
P7    X   X       X  
P8    X     X      
P9             
P10             
P11      X   X   X   X  
P12             
P13    X   X     X    
P14             
P15        X      
P16             
P17          X    
P18          X    
P19             
P20    X       X    
P21             
P22             
P23             
P24             
P25