Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari öncül örnekleri analiz eder, mimari soruna ilişkin verileri toplayarak değerlendirir. 2) Mimari tasarımın soyut ve somut boyutları ile temel bileşenlerini yorumlar ve uygular. 3) Mimari çizim, modelleme ve temsilleri kurallarına göre üretir. 4) Proje bağlamını (fiziki, sosyal, kültürel, tarihi ve çevresel bağlam) birbirleriyle ilişkilendirerek değerlendirir ve buna ürettiği çözümlerle karşılık verir. 5) Yapı-arazi ilişkilerini, yapıda iç-dış mekan bütünlüğünü ve yapı-kullanıcı ilişkilerini birbirleriyle ilişkilendirerek yorumlar ve uygular. 6) Önerilen mimari programı, yerin bağlamı üzerinden yorumlar ve yapı ile ilgili gereksinimleri bütüncül bir bakış açısıyla tasarım sürecinde yönetir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( MİM192)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
MİM 291 Tasarım Stüdyosu I, öğrencileri mimari tasarımla ilgili temel girdiler ve mimari analiz yöntemleriyle tanıştırmayı amaçlar. Dönem boyunca öğrenciler sınırlı bir ölçeğe sahip katlı bir mimari probleme ilişkin gerekli bilgiyi toplar, değerlendirir ve tasarım becerilerini kullanarak geliştirir. Bu bağlamda, geliştirilen mimari tasarım çalışmasında yapılı çevrenin fiziki ve sosyal katmanlarını dikkate alır ve ihtiyaç programını yorumlayarak sınırlı ölçekteki probleme bütüncül olarak çözüm getirmeyi amaçlar. Öğrenciler mimari tasarım kurgusunda tasarım teması oluşturma, insan-mekan-işlev ilişkisi, ergonomi ve iç mekan-dış mekan ilişkilerinin önemini kavrarken, aynı zamanda mimari tasarım fikirlerini ifade eden mimari çizim ve temsil becerilerini de geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması, Ön Projenin verilmesi
2. Hafta
Ön Projenin geliştirilmesi ve kritikler
3. Hafta
Ön Projenin geliştirilmesi ve kritikler
4. Hafta
Ön Proje Ara Jüri Teslim, Değerlendirme & Final Projenin tanıtılması
5. Hafta
Ön araştırma üzerine tartışma ve Arazi analizi üzerine
6. Hafta
Arazi analizleri değerlendirmeleri
7. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
8. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
9. Hafta
I. Ara Jüri Teslim, Değerlendirme
10. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
11. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
12. Hafta
II. Ara Jüri Teslim, Değerlendirme
13. Hafta
Projenin geliştirilmesi ve kritikler
14. Hafta
Çizim Haftası, Final Jüri sunumu için poster kritikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Unwin, S. (2013). Analysing architecture. Routledge. Ching, F. D. (2014). Architecture: Form, space, and order. John Wiley & Sons. (Ching, F. D. (2002). Mimarlık: Biçim, mekan ve düzen. YEM yayınları, İstanbul.) Ching, F. D. (2015). Architectural graphics. John Wiley & Sons. Neufert, E., Neufert, P., & Kister, J. (2012). Architects' data. John Wiley & Sons. (Neufert, E. (2017). Yapı tasarımı. (41. Basım), Beta yayınları, İstanbul. Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing Architecture (Vol. 2). MIT press. Time-Saver Standards for Architectural Design Data (2017) Mc Graw Hill Pub. Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning (2001) McGraw-Hill Education Pub.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Diğer
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
11
8
88
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Saha/Alan Araştırması
1
8
8
Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil)
3
30
90
Final Jüri (hazırlık dahil)
1
50
50
Konu Araştırma
1
8
8
Tasarım Projesi Geliştirme
12
5
60
Toplam İş Yükü
304
Toplam İş Yükü / 30
10,13
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ