Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL TASARIM II MİM192 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 6 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Çağla Caner Yüksel
Doktor Öğretim Üyesi Rabia Çiğdem Çavdar
Doktor Öğretim Üyesi Melek Pınar Uz Baki
Doktor Öğretim Üyesi Elif Selena Ayhan Koçyiğit
Öğretim Görevlisi Mehmet Tevfik Gürsu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mekan tasarımı yaparken temel tasarım ilkelerini kullanabilir.
2) Farklı nitelik ve özelliklere sahip mekanları ilişkilendirebilir, bir araya getirebilir ve bir bütün oluşturacak şekilde düzenleyebilir.
3) İnsan bedeni ve ölçeğiyle ilişkili temel antropometri ve ergonomi bilgisine sahip olur ve bunu mekan tasarımında kullanabilir.
4) Hipotetik (varsayımsal) ve gerçek durumlarda mekan tasarlarken biçim-işlev ilişkisini yorumlayıp uygulayabilir.
5) Yapıya (strüktür) ve yapılı biçimlere dair genel bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi mekan tasarımında uygular.
6) Mekanın yer ve bağlamla ilişkisini tartışabilir, yorumlayabilir ve bu kavrayışı tasarım problemlerine çözüm üretmekte kullanma ve uygulama becerisini geliştirir.
7) Tasarım sürecinde öneri geliştirmek üzere bireysel ve grup halinde çalışabilir.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( MİM191)
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMITemel Tasarım II dersi öğrenciyi mimari tasarıma hazırlayan ve buna yönelik kavramsal, teorik ve süreç-bazlı altyapıyı oluşturan derstir. Bu derste mekan kavramıyla tanışan öğrencinin Temel Tasarım I dersinde iki ve üç boyutlu ortamda tasarım yapmada edindiği bilgi ve becerileri mekan tasarlarken kullanması beklenmektedir. Ders sonunda öğrencinin hem hipotetik (varsayımsal) hem de gerçek durumlarda biçim-işlev ilişkisini anlayıp sorgulayabilmesi; yapı (strüktür) ve yapılı biçimlere dair genel bilgi sahibi olması; insan bedeni ve ölçeğiyle ilişkili temel antropometri ve ergonomi bilgisine sahip olması; mekanın çevre koşullarıyla ilişkisini anlayıp sorgulayabilmesi ve bütün bu bilgi ve kavrayışları tasarım problemlerine çözüm üretmekte kullanma ve uygulama becerisini geliştirmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, alıştırma I: Hacimden Mekana, Stüdyo çalışması ve panel kritikler
2. Hafta alıştırma I: Hacimden Mekana, Stüdyo çalışması ve panel kritikler
3. Hafta alıştırma II: Beden ve Mekan, Stüdyo çalışması ve panel kritikler
4. Hafta alıştırma III: Mekanda Işık ve Gölge, Stüdyo çalışması ve panel kritikler
5. Hafta alıştırma IV: Strüktür, Stüdyo çalışması ve panel kritikler
6. Hafta alıştırma V: Topoğrafya, Stüdyo çalışması ve panel kritikler
7. Hafta alıştırma VI: İçerik ve Bağlam, Final Projesine Giriş
8. Hafta alıştırma VII: İçerik ve Bağlam, Stüdyo çalışması, panel kritikler ve konuk sunuş
9. Hafta ara Sınav
10. Hafta Panel ve bireysel kritikler
11. Hafta Panel ve bireysel kritikler
12. Hafta Ön jüri
13. Hafta Panel ve bireysel kritikler
14. Hafta Panel ve bireysel kritikler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAbbott, Edwin. Flatland: A Romance of Many Dimensions. Oxford: Oxford University Press, 2008.
Adler, Gerald., Brittain-Catlin, Timothy. and Fontana-Giusti, Gordana. (Eds.) Scale: Imagination, Perception and Practice in Architecture.London and New York: Routledge, 2012.
Bachelard, Gaston. The Poetics of Space. Boston: Beacon Press, 1994.
Bilgin, İhsan. Mimarın Soluğu. İstanbul: Metis Yayınları, 2016.
Ching, Francis D.K. Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, çev. Sevgi Lökçe. İstanbul: Y.E.M., 2002.
Davies, Colin. Thinking About Architecture An Introduction to Architectural Theory. Laurence King, 2011. Eisenman, P. Diagram diaries. New York: Universe., 1999.
Farrelly, Lorraine. Mimarlığın Temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2011.
Karatabi, Kojin. Metafor Olarak Mimari. İstanbul: Metis Yayıncılık, 2006.
Maletic, Vera. Body - Space - Expression: The Development of Rudolf Laban's Movement and Dance Concepts. Berlin, New York, Amsterdam: Mouton de Gruyter, 1987.
Özcan, Zuhal., Bayraktar, Nuray., vd. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık, 2012.
Tanalı, M. Ziya. Sadeleştirmeler. Ankara: Alp Yayınevi, 2000.
Zumthor, Peter. Thinking Architecture. Basel, Boston and Berlin: Birkhauser Architecture, 1998.
* Dönem içerisinde her bir Faz süresince farklı kaynakların takip edilmesi önerilecektir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Diğer,Proje,Sorun/Problem Çözme,Deney,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav110
Ödev735
Devam15
Diğer15
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav188
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12896
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler715105
Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil) 13030
Final Jüri (hazırlık dahil) 17070
Tasarım Projesi Geliştirme
Portfolyo
Toplam İş Yükü309
Toplam İş Yükü / 3010,3
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X  
P2  X     X   X   X     X
P3             
P4              X
P5             
P6            X  
P7             
P8             
P9             
P10             
P11            X  
P12             
P13        X   X    
P14             
P15             
P16             
P17             
P18             
P19             
P20             
P21             
P22             
P23              X
P24             
P25