Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel tasarım kavramları, amaçları ve ilkelerini yorumlar ve uygular. 2) 2B ve 3B tasarımlarda tasarım elemanlarını ayırt edip tanımlayabilir, bu elemanlar arasındaki ilişkileri tarif edip çözümleyebilir. 3) Çoklu ve çeşitli elemanları düzenli bir şekilde bir araya getirme, birlikte tasarlama becerisini geliştirir. 4) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerilerini geliştirir. 5) Tasarım fikirlerini 2B ve 3B ortamlarda sunabilme becerilerini geliştirir. 6) Tasarım sürecinde öneri geliştirmek üzere bireysel ve grup halinde çalışmayı deneyimler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Tasarım dersleri serisinin ilki olan MİM 191, Temel Tasarım I dersi öğrenciyi tasarımın temel bilgileri ve esaslarıyla tanıştırır. Öğrencilerin iki ve üç boyutlu temel tasarım problemlerine çözüm üretmekte zihinsel yetkinlik ve el becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Aynı zamanda öğrencinin ?soyutlama? ve ?düzen? algılarını güçlendirmeyi hedefleyen derste, buna yönelik görsel ortamda organizasyon ilkelerine vurgu yapılır. Ders, öğrencinin çoklu ve çeşitli unsurları düzenli bir şekilde bir araya getirme ve birlikte tasarlama bilincini, becerisini geliştirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş, Faz 0 - Isınma Egzersizi
2. Hafta
Faz 1- Stüdyo çalışması ve panel kritikler
3. Hafta
Faz 1- Stüdyo çalışması, panel kritikler ve sunuş
4. Hafta
Faz 1- Stüdyo çalışması, panel kritikler ve sunuş
5. Hafta
Faz 1- Stüdyo çalışması ve panel kritikler
6. Hafta
Faz 1 - Jüri
7. Hafta
Faz 2- Stüdyo çalışması ve panel kritikler
8. Hafta
Faz 2- Stüdyo çalışması ve panel kritikler
9. Hafta
Faz 2 - Teslim / Faz 3 - Stüdyo çalışması
10. Hafta
Ara Sınav / Faz 3 - Panel kritikler
11. Hafta
Faz 3- Stüdyo çalışması ve panel kritikler
12. Hafta
Faz 3- Ön jüri
13. Hafta
Faz 3- Panel kritikler
14. Hafta
Faz 3 - Final kritikler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bilgin, İhsan. Mimarın Soluğu. İstanbul: Metis Yayınları, 2016. Ching, Francis D.K. Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, çev. Sevgi Lökçe. İstanbul: Y.E.M., 2002. Eisenman, P. Diagram diaries. New York: Universe., 1999. Davies, Colin. Thinking About Architecture An Introduction to Architectural Theory. Laurence King, 2011. Farrelly, Lorraine. Mimarlığın Temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2011. Karatabi, Kojin. Metafor Olarak Mimari. İstanbul: Metis Yayıncılık, 2006. Özcan, Zuhal., Bayraktar, Nuray., vd. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık, 2012. Tanalı, M. Ziya. Sadeleştirmeler. Ankara: Alp Yayınevi, 2000. Zumthor, Peter. Thinking Architecture. Basel, Boston and Berlin: Birkhauser Architecture, 1998. * Dönem içerisinde her bir Faz süresince farklı kaynakların takip edilmesi önerilecektir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer,Deney
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
10
Ödev
6
20
Proje
2
30
Devam
1
5
Diğer
1
5
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
8
8
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
11
8
88
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
6
15
90
Saha/Alan Araştırması
Ara-Ön Jüri (hazırlık dahil)
2
30
60
Final Jüri (hazırlık dahil)
1
60
60
Tasarım Projesi Geliştirme
Portfolyo
Toplam İş Yükü
306
Toplam İş Yükü / 30
10,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ