Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari sunum araç ve tekniklerini kullanarak mimari tasarım fikirlerini sunar. 2) İki boyutlu ve üç boyutlu görseller üreterek mimari ifade, temsil ve sunum ilişkisini kurar. 3) Ölçeğin gerektirdiği detay ve teknikte maket yapar. 4) Dijital iletişim araçlarını mimari tasarım ve sunum amaçlarına yönelik kullanabilir. 5) Öğrenilen sunum teknikleri arasından tasarım projesinin gerektirdiği özgün sunum yöntemlerini belirler ve kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders, mimari tasarım fikirlerini iletmek için kullanılan sunum tekniklerine odaklanır. Ders kapsamında çeşitli sunum ve iletişim araçlarını tanıyarak, tasarım fikirlerini özgün ve anlaşılır bir şekilde sunmak için bilgi ve beceri geliştirmeyi amaçlar. Dersin sonunda öğrencinin, dijital ve dijital olmayan araçlarla fikirlerini ifade etme becerilerini geliştirmesi beklenir. Farklı ölçeklerde fikir sunmak için gereken sunum ve temsil donanımını iki boyutta ve üç boyutta edinir. Öğrencilerin, bu derste kazandıkları bilgi ve becerileri, tasarım sunum ve süreçlerinde uygulamaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, dersin tanıtılması / Mimari eskiz
2. Hafta
Mimari maket teknikleri: Topografya ve arazi maketi
3. Hafta
Mimari maket teknikleri: Topografya ve arazi maketi (Uygulama)
4. Hafta
Mimari maket teknikleri: Farklı ölçeklerde yapı maketleri
5. Hafta
Mimari maket teknikleri: Farklı ölçeklerde yapı maketleri (Uygulama)
6. Hafta
Diyagramatik düşünme ve ifade
7. Hafta
Diyagramatik düşünme ve ifade (Uygulama)
8. Hafta
Kolaj/Montaj
9. Hafta
Kolaj/Montaj (Uygulama)
10. Hafta
Teknik çizim+ (Uygulama)
11. Hafta
Mimari sunum: poster tasarımı
12. Hafta
Mimari sunum: poster tasarımı (Uygulama)
13. Hafta
Posterlerin revizyonu & teslimi
14. Hafta
Final teslimi için tartışma & kritikler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bayar, Özge Mardi. PhotoShop. 2nd ed. İstanbul: KODLAB, 2012. Ching, Frank. Architectural Graphics. New York: Van Nostrand Reinhold Co., 1975. Ching, Frank and Steven P. Juroszek. Design Drawing. New York: Van Nostrand Reinhold Co., 1998. Cooper, Douglas. Drawing and Perceiving. New York: John Wiley and Sons, 2001. Dunn, Nick. Architectural Modelmaking. London: Laurence King Pub., 2010. Erpi, Feyyaz and Hakan Gürsu. Graphic Communication. Ankara: METU, 1986. Farrelly, Lorraine. Representational Techniques. Lausanne: AVA Book, 2008. Heuser, Karl Christian. Freehand Drawing and Sketching: A Training and Work Manual. New York: Van Nostrand Reinhold, 1984. Garcia, Mark. The Diagrams of Architecture. Chichester: Wiley, 2010. Gümüştepe, Yavuz. Adobe Illustrator CS5. 1. bs. ed. İstanbul: Kodlab, 2010. Harris, Michael G. Professional Architectural Photography. 3rd ed. Oxford: Focal, 2001. Heuser, Karl Christian. Freehand Drawing and Sketching: A Training and Work Manual. New York: Van Nostrand Reinhold, 1984. Hollis, Richard. Graphic Design. London: Thomas and Hudson ltd, 1994. Hotan, Harbi. Mimari Perspektif ve Gölge. İstanbul: YEM, 1999. John L., Waters. Fifty Typefaces That Changed the World. London: Conran, 2013. Onat, Esen. Perspektiv. İstanbul: İTÜ, 1975.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
6
70
Devam
1
5
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
6
5
30
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
8
3
24
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Final Jüri (hazırlık dahil)
1
20
20
Tasarım Projesi Geliştirme
Uygulama
6
3
18
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ