Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNİK ÇİZİM II MİM132 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Mediha Gültek
Öğretim Görevlisi Semra Ener
Öğretim Görevlisi Olsi Kafeja
Öğretim Görevlisi Mehmet Tevfik Gürsu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Farklı ölçeklerde mimari gösterim/ifade çerçevesinde teknik çizimin genel tekniklerini anlama becerisi kazanır.
2) Tasarımlarını/fikirlerini farklı ölçeklerde yaptığı eskiz ve çizimler üzerinden açıklayabilme yetkinliği geliştirir.
3) Farklı ölçeklerdeki çizimlerin farklı amaçlara yönelik ifade özelliklerine sahip olduğunu kavrar.
4) Doğru, gerekli bilgiyi içeren, düzenli ve net çizimleri gerçekleştirecek yetkinliği gelişmiş kapsama taşır.
5) Çizgi, harf ve rakamların temsil özelliklerinin, tasarımın doğru ifadesindeki öneminin kavrar.
6) Mimari anlatım dili olarak teknik çizimin diğer derslerle bağını kurma yetkinliği edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( MİM131)
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIDers, MİM131?de edinilmiş olunan kazanımların üzerine, tasarımın farklı ölçeklerde iki ve üç boyutlu ifade ve temsillerinin temel özelliklerinin kavranmasına yöneliktir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta DBF + Dersin Hedefleri
2. Hafta 1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
3. Hafta 1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
4. Hafta 1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
5. Hafta 1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
6. Hafta ARA SINAV (1)
7. Hafta 1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
8. Hafta 1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
9. Hafta 1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
10. Hafta 1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
11. Hafta ARA SINAV (2)
12. Hafta 1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş Merdiven
13. Hafta 1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş Merdiven
14. Hafta 1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş Merdiven
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARŞahinler, Orhan ve Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. İstanbul: YEMYayın, 2003 (16. Baskı)
Ching, Frank. Architectural Graphics. 1975.
Reprint. Hoboken, New Jersey:John Wiley & Sons, 2009.
Cooper, Douglas. Drawing And Perceiving: Life Drawing For Students OfArchitecture And Design. 3rd ed. New York: Wiley, 2001.
Erpi, Feyyaz ve Hakan Gürsu. Graphic Communication. Ankara: ODTÜYayınları, 1986.
Hotan, Harbi. Mimari Perspektif ve Perspektif Gölge. İstanbul: YEM Yayın,1999.
Onat, Esen. Perspektiv. İstanbul: İTÜ Yayınları, 1975.Wang, Thomas, C. Plan and Section Drawing. 1979.
Reprint. Hoboken, NewJersey: John Wiley & Sons, 1996.
Ching, Frank. Interior Design illustrated. New York: Van Nostrand Reinhold,1987.
Ching, Frank. Architecture: Form, space, & order. 1979.
Hoboken, NewJersey: John Wiley & Sons. 2015
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev420
Uygulama/Pratik816
Devam14
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav248
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi4520
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati12448
Ara Sınava Hazırlık2612
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler4624
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3            X
P4  X   X   X   X   X  
P5  X   X   X   X   X  
P6            X
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18           
P19           
P20           
P21           
P22           
P23           
P24           
P25