Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı ölçeklerde mimari gösterim/ifade çerçevesinde teknik çizimin genel tekniklerini anlama becerisi kazanır. 2) Tasarımlarını/fikirlerini farklı ölçeklerde yaptığı eskiz ve çizimler üzerinden açıklayabilme yetkinliği geliştirir. 3) Farklı ölçeklerdeki çizimlerin farklı amaçlara yönelik ifade özelliklerine sahip olduğunu kavrar. 4) Doğru, gerekli bilgiyi içeren, düzenli ve net çizimleri gerçekleştirecek yetkinliği gelişmiş kapsama taşır. 5) Çizgi, harf ve rakamların temsil özelliklerinin, tasarımın doğru ifadesindeki öneminin kavrar. 6) Mimari anlatım dili olarak teknik çizimin diğer derslerle bağını kurma yetkinliği edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( MİM131)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Ders, MİM131?de edinilmiş olunan kazanımların üzerine, tasarımın farklı ölçeklerde iki ve üç boyutlu ifade ve temsillerinin temel özelliklerinin kavranmasına yöneliktir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
DBF + Dersin Hedefleri
2. Hafta
1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
3. Hafta
1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
4. Hafta
1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
5. Hafta
1/200+1/500 Ölçek Vaziyet Planı
6. Hafta
ARA SINAV (1)
7. Hafta
1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
8. Hafta
1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
9. Hafta
1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
10. Hafta
1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş
11. Hafta
ARA SINAV (2)
12. Hafta
1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş Merdiven
13. Hafta
1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş Merdiven
14. Hafta
1/50 Ölçek Plan-Kesit-Görünüş Merdiven
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Şahinler, Orhan ve Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. İstanbul: YEMYayın, 2003 (16. Baskı) Ching, Frank. Architectural Graphics. 1975. Reprint. Hoboken, New Jersey:John Wiley & Sons, 2009. Cooper, Douglas. Drawing And Perceiving: Life Drawing For Students OfArchitecture And Design. 3rd ed. New York: Wiley, 2001. Erpi, Feyyaz ve Hakan Gürsu. Graphic Communication. Ankara: ODTÜYayınları, 1986. Hotan, Harbi. Mimari Perspektif ve Perspektif Gölge. İstanbul: YEM Yayın,1999. Onat, Esen. Perspektiv. İstanbul: İTÜ Yayınları, 1975.Wang, Thomas, C. Plan and Section Drawing. 1979. Reprint. Hoboken, NewJersey: John Wiley & Sons, 1996. Ching, Frank. Interior Design illustrated. New York: Van Nostrand Reinhold,1987. Ching, Frank. Architecture: Form, space, & order. 1979. Hoboken, NewJersey: John Wiley & Sons. 2015
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
30
Ödev
4
20
Uygulama/Pratik
8
16
Devam
1
4
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
4
8
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
5
20
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
12
4
48
Ara Sınava Hazırlık
2
6
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
4
6
24
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30
4,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ