DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hayvan davranışları üzerine yapılan çalışmalarda farklı yaklaşımları öğrenir. 2) Hayvan davranışlarını geniş bir yelpazede farklı kategorilere ayırır. 3) Kullanılan davranış stratejilerinde türler arası farklılıkları anlar. 4) Farklı davranışların nihai ve yakın nedenleri arasındaki farkı tanımlar. 5) Optimal davranışların maliyet-fayda analizini gerçekleştirir ve doğrudan veya dolaylı uygunluğa katkısını tartışır. 6) Türlerin hafızası, bireysel tecrübeler ve öğrenmenin davranış biçimlenmesindeki rollerini öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Hayvan Davranışları dersi, davranışın ortaya çıkışı ve hayvanların neden ve nasıl davranış sergiledikleri hakkında bilgi verir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Davranış bilimlerinin kısa tarihi. | 2. Hafta | Davranış çalışmalarına yönelik farklı yaklaşımlar: nihai bir yaklaşım olarak etoloji ve davranış ekolojisi ve yakın bir yaklaşım olarak davranışçılık. | 3. Hafta | Hayvan davranışını kontrol eden faktörler: sinyal yolları, etki ve tepkiler. | 4. Hafta | İletişim ve hayvan bilişi: beden dili (arılar ve maymunlar); kuş şarkısının dili. | 5. Hafta | Bioritim. | 6. Hafta | Habitat seçimi; kendi yaşam alanlarını oluşturan hayvanlar; yuvalama. | 7. Hafta | Habitat paylaşımı, türler arası ilişkiler: komensalizm, mutualizm, parazitlik. | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Diyet seçimi, beslenme alışkanlıkları ve besin alım stratejileri. | 10. Hafta | Yırtıcılara karşı savunma, mekan yönelimi ve gezinme: yuvaya dönme ve göç. | 11. Hafta | Üreme: seks ve cinsiyetlerin evrimleşmesi; cinsel seçilim; eşleştirme Sistemleri: tek eşlilikle tekeşlilik, maliyetler ve faydalar; ebeveyn bakımı; doğrudan ve dolaylı uygunluk. | 12. Hafta | Hayvanlardaki sosyalite: grup yaşamı ve işbirliğinin gelişimi. | 13. Hafta | Agonistik davranışlar: özgürlük ve saldırganlık. | 14. Hafta | Davranışın gelişimi: olgunlaşma ve öğrenme. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Drickamer LC, Vessey SH, Meikle D: Animal behaviour: mechanisms, ecology and evolution. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 1 | 10 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 28 | 28 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |