DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Serbest radikaller hakkında temel bilgileri öğrenerek oksidatif stres oluşum süreçlerini değerlendirir. 2) Antioksidanlara dair temel bilgileri öğrenerek serbest radikallere cevaben gelişen antioksidatif savunma sistemi mekanizmalarını değerlendirir. 3) Reaktif türlerin ölçüm yöntemlerine dair öğrendiği bilgileri kullanarak biyolojik sistemlerdeki oksidatif hasar durumunu yorumlar. 4) Beslenme, hastalık ve yaşlanma süreçlerinin serbest radikaller ve antioksidanlar ile olan ilişkilerini yorumlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, serbest radikaller ve antioksidanlar hakkında temel bilgileri vererek,biyolojik sistemlerde oksidatif stres ve antioksidan savunma mekanizmalarının yanı sıra hastalıklar ve yaşlanma ile ilişkilerinin anlaşılmasını amaçlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş ve derse ait genel kavramlar | 2. Hafta | Serbest radikaller | 3. Hafta | Oksidatif stresin temel prensipleri | 4. Hafta | Oksidatif stresin hücresel seviyedeki hasar mekanizmaları-I: DNA, RNA üzerine etkileri | 5. Hafta | Oksidatif stresin hücresel seviyedeki hasar mekanizmaları II: lipid, protein üzerine etkileri | 6. Hafta | In vivo sentezlenen antioksidanlar | 7. Hafta | Diyet ile alınan antioksidanlar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Reaktif türlerin ölçümü | 10. Hafta | Reaktif türler: özel sorunlar ve çözümleri | 11. Hafta | Serbest radikallerin hastalıklardaki rolü | 12. Hafta | Yaşlanma, beslenme ve hastalıklarda antioksidanların rolü | 13. Hafta | Öğrenci sunumları-I | 14. Hafta | Öğrenci sunumları-II |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Free Radicals in Biology and Medicine. Barry Halliwell and John M. C. Gutteridge. Fifth Edition. Oxford University Press. 2015. Oxidative Stress and the Molecular Biology of Antioxidant Defences, J. G. Scandolios, Cold Springer Harbour, NY, 1997. Araştırma makaleleri |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 45 | Toplam(%) | | 45 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Makale Sunuşu | | | | Toplam İş Yükü | | | 118 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |