DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Özge Akbulut Çalışkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan embriyolojisinin tarihsel süreçlerini öğrenir. 2) Hücre bölünme adımlarını ve döllenme sürecinin temellerini tanımlar. 3) Embriyonik gelişim sırasında insanlarda meydana gelen değişiklikleri anlar. 4) Fetal dönem, plasenta yapısı ve fetal membranlar hakkında bilgi edinir ve bu yapılar arasındaki ilişkileri tartışabilir. 5) İnsan embriyolojik gelişiminin ayrıntılı adımlarını ve embriyolojideki moleküler kavramları öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, insan embriyolojisinin tarihsel süreçleri hakkında bilgi vermek üzere tasarlanmıştır.Ayrıca hücre bölünmesi süreçlerini ve temel döllenme kavramlarını da kapsar.Öğrenciler ayrıca insan embriyolojik gelişiminin ayrıntılı adımlarını öğreneceklerdir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İnsan Gelişimine Giriş | 2. Hafta | Erkek ve Dişi Üreme Sistemlerinin Gelişimi | 3. Hafta | Gametogenez | 4. Hafta | İnsan Gelişiminin İlk Haftası: Ovulasyondan İmplantasyona | 5. Hafta | İnsan Gelişiminin İkinci Haftası: Bilaminar Germ Diski | 6. Hafta | İnsan Gelişiminin Üçüncü Haftası: Trilaminar Germ Diski | 7. Hafta | Üçüncü ila Sekizinci Hafta:Organogenez | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Fetal Dönem: Dokuzuncu Haftadan Doğuma Kadar | 10. Hafta | Plasenta ve Fetal Zarlar | 11. Hafta | Doğum Kusurları ve Doğum Öncesi Tanı | 12. Hafta | Embriyolojide Moleküler Kavramlar: Gelişim Sırasında Sinyal Yolları, Sunumlar | 13. Hafta | Sunumlar | 14. Hafta | Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Langman's Medical Embryology Twelfth Edition. Thomas W. Sadler. LWW, 2011. The Developing Human: Clinically Oriented Embryology. 10th Edition. Keith L. Moore,? T. V. N. Persaud,? Mark G. Torchia. Saunders, 2015. Genel ve Özel İnsan Embriyolojis. Aysel Şeftalioğlu. Tıp Teknik, 1988. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Devam | 1 | 5 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Makale Sunuşu | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 118 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |