DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Sekizinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Oğuz Balcı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Klasik ve modern biyoteknolojinin tarihsel gelişim sürecini, biyosüreçleri ve biyoreaktörleri, temel hücresel üretim ilkelerini ve bunların ve downstream süreçlerini anlar. 2) Sağlık bilimlerinde biyoteknolojiyi ve farmasötik uygulamaları bilir. 3) Gıda ve endüstriyel biyoteknoloji temel uygulamalarını bilir. 4) Tarımsal biyoteknoloji ve çevre biyoteknolojisinin temel uygulamalarını bilir ve tartışabilir. 5) Toplum yansımaları, yasal düzenlemeleri ve biyogüvenlik uygulamalarını, biyoteknoloji pazarını ve patent ilkelerini bilir ve tartışabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Biyoteknolojinin kapsamı, tarihçesi, biyoteknoloji endüstrisi yasal düzenlemeleri hakkında bilgi vermek. Biyoteknolojide biyoetik ve biyogüvenlik konularının önemini anlatmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tarihsel Gelişim, Klasik ve Modern Biyoteknoloji Kavramları | 2. Hafta | Biyosüreç | 3. Hafta | Biyoreaktörler | 4. Hafta | Hücresel Üretim İlkeleri ve Downstream Process | 5. Hafta | Sağlık Bilimlerinde Biyoteknoloji (Kırmızı Biyoteknoloji) | 6. Hafta | Farmasötik Uygulamalar | 7. Hafta | Tarımsal Biyoteknoloji (Yeşil Biyoteknoloji) | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Gıda Biyoteknolojisi ve Endüstriyel Biyoteknoloji (Beyaz Biyoteknoloji) | 10. Hafta | Çevre Biyoteknolojisi | 11. Hafta | Patent ve Yasal Düzenlemeler | 12. Hafta | Toplum ve Biyoteknoloji, Biyoteknolojide Etik ve Biyogüvenlik | 13. Hafta | GLP, GMP, Gelecekte Biyoteknoloji | 14. Hafta | MünazaraTeknik Gezi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Introduction to Biotechnology (3rd Edition). William J. Thieman, Michael A. Palladino, Benjamin Cummings Press, 2012. Molecular Biotechnology, Principles and Applications of Recombinant DNA. Bernard R. Glick, Jack J. Pasternak, ASM Press, Washington, D.C., 2009.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Makale Sunuşu | 1 | 15 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 20 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 8 | 8 | Proje | 1 | 20 | 20 | Literatür taraması | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |