DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Genetik biliminin psikolojiye katkısı hakkında genel bilgi sahibi olurlar. 2) Genetik mekanizmaların bireyin duygu, düşünce ve davranışları üzerindeki etkisini öğrenirler. 3) Kişilik gelişiminde ve zihinsel süreçlerde genetik altyapının önemini anlarlar. 4) Psikopatolojide genetiğin etkisini öğrenirler. 5) Hayvan modellerinin insan davranışlarını anlamadaki kullanımını öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Davranış Genetiği dersi Genetik ve Psikoloji alanlarının kesiştiği disiplinler arası alanı tanıtmaktadır. Dersin temel hedefi genlerin insan davranışına etkisini anlatmaktır. Bu amaçla ders öncelikle Davranış Genetiği'nde kullanılan yöntem ve modelleri tanıtırak başlar. Bilişsel süreçler, dil, kişilik, cinsel yönelim gibi psikolojik süreçlerin altında yatan genetik mekanizmalar ile devam eder. Bunlara ek olarak bu ders duygudurum bozuklukları, şizofreni, madde kullanımı gibi psikopatolojilerin arkasındaki genetik etkenlere odaklanır. Ders içeriği fizyolojk bir yaklaşımla, psikolojik süreçlerde genler ve çevre ayrımına ışık tutmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı ve Tarihi | 2. Hafta | İnsan Genetiği | 3. Hafta | Epigenetik | 4. Hafta | Davranış Genetiğinde Yöntem ve Modeller I | 5. Hafta | Davranış Genetiğinde Yöntem ve Modeller II | 6. Hafta | Bilişsel Yeteneklerde Genetiğin Etkisi ve Bilişsel Yaşlanma | 7. Hafta | Dil Yeteneklerinde Genetik Faktörler | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitede Genetik Etmenler | 10. Hafta | Duygudurum Bozukluklarında Genetik Etmenler | 11. Hafta | Otizm ve Şizofrenide Genetik Etmenler | 12. Hafta | Madde Bağımlılığında Genetik Etmenler | 13. Hafta | Cinsel Yönelimde Genetik ve Çevrenin Etkisi | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kim, Y.K. (2009) Handbook of Behavior Genetics. Athens, GA: Springer. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 3 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 8 | 24 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Kısa Sınavlar | 3 | 1 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 129 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |