Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Moleküler Biyoloji ve Genetik Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SİNİRBİLİMİ MBG327 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sinir sistemi ve hücrelerinin yapısı, fonksiyonu ve düzenlenmesini açıklar.
2) Sinir sisteminin gelişimini açıklar.

3) Beynin anatomik yapısına bağlı olarak organizasyonunu açıklar ve yorumlar.
4) Nörotransmitter sistemleri ve çalışma prensiplerini nörolojik hastalıklarla ilişkisini değerlendirir.
5) Öğrenme ve bellek sistemini, nörotransmitter sistemler ve akson dinamiği ilkelerini kullanarak açıklar.
6) Duyusal, hareket ve merkezi kontrol sistemlerinin çalışma prensiplerini beynin anatomik yapısını göz önünde bulundurarak yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISinir sistemini tanıma, beynin yapı ve fonksiyonlarına hakim olma ve Sinirbilim alanına dair yapılan güncel çalışmaları takip etme imkanı bu ders ile sağlanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sinirbilime giriş
2. Hafta Sinir sistemi ve sinir sistemi hücreleri
3. Hafta Nöronun yapısı, sınıflandırması ve sitolojisi
4. Hafta İyon kanalları, membran potensiyeli, aksiyon potansiyeli ve elektrofizyoloji
5. Hafta Reseptörler, hücre içi iletim yolakları
6. Hafta Sinaptik transmisyon, nörotransmitter sistemler
7. Hafta Sinir sisteminin anatomik ve fonksiyonel organizasyonu
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Sinir sistemi gelişimi
10. Hafta Akson dinamiği, sinir sisteminde hasar ve tamir
11. Hafta Öğrenme ve hafıza
12. Hafta Duyusal işleme
13. Hafta Hareket ve merkezi kontrol
14. Hafta Konuşma, dil ve duygular
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARNeuroscience, 5th Edition. Dale Purves, George.Augustine, David Fitzpatrick, William C. Hall, Anthony-Samuel LaMantia, Leonard E. White. Sinauer Associates, 2011. Principles of Neural Science, 5th Edition. Erci R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell, Steven A. Siegelbaum, A. J. Hudspeth, 2012.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Makale Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık12828
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)188
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3           
P4           
P5  X   X   X   X   X   X
P6           
P7           
P8           
P9  X   X   X   X   X   X
P10           
P11  X   X   X   X   X   X
P12  X   X   X   X   X   X
P13