DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Çiğdem Akın Pekşen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Vücuttaki farklı organ sistemlerinin yapısını tanır ve bunların genel fonksiyonlarını öğrenir ve moleküler biyoloji ile ilişkilendirir. 2) Homeostaz ve bununla bağlantılı mekanizmaların insan fizyolojisindeki temel görevini öğrenir. 3) Kalp - damar sistemleri ve vücuttaki hareket ve destek sistemlerini bilir. 4) Vücuttaki ana denetim sistemleri olan sinir sistemi ve endokrin sistemlerin yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi edinir. 5) Yiyeceklerin sindirilmesi ve emilmesindeki ve böbreklerde gerçekleşen su ve inorganik iyonların düzenlenmesindeki temel basamakları bilir. 6) Bağışıklık sistemi ve üreme hakkında bilgi edinir. 7) Konu ile ilgili uygulamalarda fizyoloji ve moleküler biyoloji genetik arasında ilişki kurmayı öğrenir, insan genetik hastalıklarına yönelik araştırmalar hakkında genel bir bakış açısı kazanır ve vaka bazında yazılı ve sözel sunum yapabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı Moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencilerine fizyolojik sistemlerin yapısı, fonksiyonu ve bu sistemlere ilişkin genetik hastalıklarla ilgili temel bilgi vermektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fizyolojiye Giriş ve Homeostaz | 2. Hafta | Kalp-Damar Fizyolojisi I | 3. Hafta | Kalp-Damar Fizyolojisi II | 4. Hafta | Endokrin Sistem | 5. Hafta | Kas Sistemi | 6. Hafta | Solunum Fizyolojisi | 7. Hafta | Böbrekler ve Su ve İnorganik İyonların Düzenlenmesi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Yiyeceklerin Sindirilmesi ve Emilmesi / Organik Metabolizması | 10. Hafta | Nöronal İşaretleşme ve Sinir Sisteminin Yapısı I | 11. Hafta | Nöronal İşaretleşme ve Sinir Sisteminin Yapısı II | 12. Hafta | Duyu Fizyolojisi | 13. Hafta | Üreme Sistemi | 14. Hafta | Bağışıklık Sistemi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Human Physiology, An Integrated Approach, 8th Edition by Dee Unglaub Silverthorn. Vander's Human Physiology: The Mechanisms of Body Function, Eric P. Widmaier, Hershel Raff, Kevin T. Strang, 14th Edition. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 36 | Ödev | 1 | 6 | Mini-Sınav | 3 | 14 | Toplam(%) | | 56 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 56 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 44 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 2 | 4 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 13 | 5 | 65 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlar | 2 | 1 | 2 | Toplam İş Yükü | | | 127 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |