Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İşletme Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İŞ ETİĞİ İŞLE487 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İşletmelerin sıkça karşılaştığı etik sorunları bilir.
2) İşletmelerin topluma ve paydaşlarına karşı sorumluluklarını bilir.
3) İş dünyasında yakın dönemde tecrübe edilmiş etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİşle475 Örgütlerarası İlişkiler ve Güven
DERS TANIMIBu derste katılımcıların işletme ve toplumun kesiştiği noktada yer alan konularla ilgili temel kavram, kuram ve modeller hakkında bilgi edinmesini sağlamak (b) işletmenin sosyal paydaşları (ör., çalışanlar, müşteriler, sermayedarlar, hükümet, vs.) ile olan ilişkilerini örnek olaylar yardımıyla ortaya koymak ve tartışmak (c) işletmenin karşılaşabileceği olası sosyal, etik ve çevresel (ör., teknolojik, doğal, global) sorunların çözümünde kullanılabilecek kuramsal ve kavramsal altyapıyı oluşturmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Etik
3. Hafta İş etiği
4. Hafta Bağlam ve etik
5. Hafta Felsefi temeller: Kant ve faydacılar
6. Hafta Felsefi temeller: Sosyal sözleşme ve pragmatizm yaklaşımları
7. Hafta Felsefi temeller. Görelilik ve feminist yaklaşımlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Asiller ve vekiller
10. Hafta Şirketler ve çalışanlar
11. Hafta Mali sistem
12. Hafta Sosyal sorumluluk
13. Hafta Uluslararası boyut
14. Hafta Uluslararası boyut
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDuska, R. (2007). Comtemporary reflections on business ethics. Dordrect: Springer
Frederick, R.E. (Der.) (1999). A companion to business ethics. Malden, MA: Blackwell
Jones, C., Parker, M. ve ten Bos, R. (2005). Business ethics: A critical approach. London: Routledge
Zimmerli, W.C., Richter, K. ve Holzinger, M. (Der.) (2007). Corporate ethics and corporate governance. Berlin: Springer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık111
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Kısa Sınavlar111
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X    
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10     
P11  X   X   X
P12      X
P13