Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İşletme Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENDÜSTRİ 4.0 İŞLE442 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Endüstri 4.0'ın önemini, ayırt edici özelliklerini, genel aşamalarını, diğer endüstri devrimlerinden farklarını açıklayabilme ve tartışabilme becerisi kazanır.
2) Endüstri 4.0 bileşenlerinin temel özelliklerini tartışabilme ve bu bileşenler arasında karşılaştırma yapabilme imkanı elde eder.
3) Endüstri 4.0 bileşenlerinin (büyük veri, robotik teknolojiler, bulut bilişim teknolojileri ve nesnelerin interneti) önemi, unsurları, olumlu ve olumsuz etkilerine ilişkin değerlendirme yapabilme yeteneği kazanır.
4) Endüstri 4.0 uygulamalarının iş ahlakı boyutunda yansımalarını değerlendirebilme ve bu uygulamalara yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirebilme becerisi elde edinir.
5) Endüstri 4.0 bağlamında kamu sektörünün rolü, öncelikleri, stratejileri ve olası eylem planlarına ilişkin bir farkındalık kazanır.
6) Endüstri 4.0?ın farklı sektörlerdeki uygulamaları konusunda karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLE443 YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ İŞLE490 İŞLETMELERDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİMİ
DERS TANIMISon yıllarda nesnelerin interneti, robotik ve büyük veri analizleri gibi alanlardaki çalışmalar ve bu çalışmaların getirdiği çözümler sayesinde imalat süreçlerinde önemli gelişmeler olmuştur. Bu tür akıllı sistemlerin oluşmasıyla birlikte ?Endüstri 4.0? kavramı hayatımıza girmiştir. Endüstri 4.0?ın amacı; siber-fiziksel sistemlerle süreçlerin takibinin yapılarak insan gücünün fiziksel olarak desteklenmesini, sanal fabrika ortamlarının oluşturulmasını, nesnelerin birbirleriyle ve insanlarla iletişime geçmesi sayesinde merkezi olmayan işbirlikçi kararların verilebilir olmasını sağlamaktır. Bu bağlamda, ders kapsamında güncel gelişmeler doğrultusunda Endüstri 4.0 konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Endüstri devrimleri ve Endüstri 4.0?a giriş
2. Hafta Endüstri 4.0 bileşenlerine genel bakış
3. Hafta Endüstri 4.0 ve yapay zeka
4. Hafta Endüstri 4.0 ve büyük veri
5. Hafta Endüstri 4.0 ve robotik teknoloji
6. Hafta Endüstri 4.0 ve bulut bilişim teknolojileri
7. Hafta Endüstri 4.0 ve etik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Endüstri 4.0 ve nesnelerin interneti
10. Hafta Endüstri 4.0 ve kamu sektörü
11. Hafta Endüstri 4.0 ve iş dünyasına yansımaları
12. Hafta Endüstri 4.0 ve farklı sektörlerdeki uygulamaları
13. Hafta Endüstri 4.0 ve farklı sektörlerdeki uygulamaları
14. Hafta Endüstri 4.0 ve farklı sektörlerdeki uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDevezas, T., & Sarygulov, A. (2017). Industry 4.0. Springer.
Özdoğan, O. (2017). Endüstri 4.0: Dördüncü Sanayi Devrimi ve Endüstriyel Dönüşümün Anahtarları. Pusula.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik120
Proje130
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11414
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje23060
Toplam İş Yükü148
Toplam İş Yükü / 304,93
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1        X    
P2  X         X  
P3  X          
P4          X   X
P5           
P6      X      
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12      X      
P13      X