Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama araştırması aracını kullanarak küresel vizyon geliştirebilir 2) Küresel pazarların kültürel çevresini değerlendirebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir 3) Küresel pazarlama stratejilerini bilir 4) Uluslararası pazarlar için, uzun dönemli müşteri ilişkileri oluşturma ve sürdürme koşullarını bilir 5) Uluslararası ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini bilir 6) Pazarlama ile ekonomik gelişme arasındaki ilişkiyi değerlendirir 7) Öğrendiklerini, uluslar arası pazarlamaya ilişkin problemlere uygulayabilir ve çözüm geliştirebilir 8) Uluslararası pazarlama konusunda güncel kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 9) Uluslararası müşteriler ve ortaklar ile müzakere yöntemlerinin farkındadır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İşle335 Pazarlama Planlaması
DERS TANIMI
Ders, pazarlama kavram ve yöntemlerinin uluslararası piyasalarda uygulanmasını içerir. Uluslararası pazarlama yöntemleri, uluslararası pazarlama karması, ödeme şekilleri, teslim şekilleri, uluslararası pazarlamada sigorta gibi konular ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtılması ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2. Hafta
Küresel Pazarların Kültürel Çevresi (Tarih ve Coğrafya)
3. Hafta
Küresel Pazarların Kültürel Çevresi (Kültür, iş stilleri, iş sistemleri)
4. Hafta
Küresel Pazarların Kültürel Çevresi (Politik ve yasal çevre)
5. Hafta
Küresel Pazar Fırsatlarının Değerlendirilmesi
6. Hafta
Küresel Pazarlama Stratejileri Geliştirme
7. Hafta
Tüketici Pazarları için Küresel Pazarlama Stratejileri Geliştirme
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Endüstriyel Pazarlar için Küresel Pazarlama Stratejileri Geliştirme
10. Hafta
Uluslararası Pazarlama Kanalları, İhracat ve Lojistik
11. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Uluslararası Reklam
12. Hafta
Uluslararası Pazarlar İçin Kişisel Satış ve Satış Yönetimi ile Fiyatlandırma
13. Hafta
Küresel Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması
14. Hafta
Öğrenci proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cateora, P., Graham, J. (2007) International Marketing, California: McGraw Hill
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
15
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
14
14
Final Sınavına Hazırlık
1
42
42
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
28
28
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ