Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İşletme Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA İŞLE337 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Feride Bahar Işın
Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Endüstriyel pazarlardaki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisine sahibi olur
2) Endüstriyel pazarlar için stratejiler geliştirir.
3) Endüstriyel pazarlar için geliştirmiş olduğu stratejilerin sonuçlarını analiz edip, yorumlar.
4) Endüstriyel satın alma davranışlarını bilir.
5) Endüstriyel pazarlama iletişimi hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİşle335 Pazarlama Planlaması
DERS TANIMIDers kapsamında, endüstriyel pazarlar birçok açıdan incelenir. Endüstriyel pazarlara yönelik; alıcı davranışları, müşteri ilişkileri yönetimi, pazar bölümlendirme, talep analizi, pazarlama karması, yeni endüstriyel ürün geliştirme, fiyatlandırma stratejileri gibi konular ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Endüstriyel Pazarlar ve Özellikleri
3. Hafta Endüstriyel Pazarlamada İlişki Yönetimi
4. Hafta Endüstriyel Pazarlamada Satın Alma İşlemi
5. Hafta Endüstriyel Pazarlama Yaklaşımıyla Örgütsel Satın Alma Davranışı
6. Hafta Endüstriyel Pazarlamada Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
7. Hafta Endüstriyel Pazarlamada Ürün Kararları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Endüstriyel Pazarlamada Yeni Ürün Geliştirme Kararları
10. Hafta Endüstriyel Pazarlamada Fiyatlama Kararları
11. Hafta Endüstriyel Pazarlamada Dağıtım Kanalı Kararları ve Lojistik Yönetimi, Endüstriyel Pazarlamada Tutundurma Kararları
12. Hafta Endüstriyel Pazarlamada Rekabet Analizi ve Rekabet Avantajı Oluşturma
13. Hafta Proje Sunumları ve Rapor Teslimi
14. Hafta Proje Sunumları ve Rapor Teslimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARF. Müge Arslan, Endüstriyel Pazarlama Rekabetsel Yaklaşım, Beta Basım, 2. Baskı.
Nezihe Figen Balta, Endüstriyel Pazarlama, Nobel Yayın Dağıtım.
Ders notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Proje120
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje12020
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2      X    
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9          X
P10         
P11         
P12         
P13