DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Şükran Akpınar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumsal dünyaya ilişkin sosyolojik bir bakış açısı geliştirir. 2) Toplumsal olguları ve toplumla ilgili olan kavramları açıklar. 3) Türkiye'de ve dünyada toplumsal kurumların temel özelliklerini anlatır. 4) Modern sosyolojinin gelişimini ve temel özelliklerini anlatır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur. |
DERS TANIMI | Derste öğrenciye toplumla ilgili anahtar kavramların, bu kavramlara oturtulan bakış açılarının, bu bakış açıları ile şekillenen toplumsal analiz yöntemlerinin kazandırılması amaçlanır. Dersin kapsamını toplumsal yaşamın örgütlenmesi, korunması ve evrilişi oluşturacaktır. Öte yandan, ülkeler bazında farklı toplumsal yapıların analizinde karşılaştırmalı bir yaklaşımın geliştirilmesi dersin amaçları arasındadır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Sosyolojik Düşün Yeteneği | 3. Hafta | Simgesel Etkileşimcilik | 4. Hafta | Toplumsallaşma ve Kültür | 5. Hafta | Suç ve Ceza | 6. Hafta | Irk, Etnisite ve Eşitsizlik | 7. Hafta | Toplumsal Cinsiyet ve Eşitsizlik | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İktidar ve Toplum | 10. Hafta | Kapitalist Piyasalar | 11. Hafta | Kapitalist Devlet | 12. Hafta | Toplumsal Sınıflar | 13. Hafta | Kalkınma | 14. Hafta | Küreselleşme ve Kriz |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | A. Giddens, "Cinsellik ve Toplumsal Cinsiyet" A. Giddens, "Irk, Etniklik ve Göç" A. Giddens, "Sapkınlık ve Suç" A. Giddens, "Tabakalaşma ve Sınıf" A. Giddens, "Toplumsal Etkileşim ve Gündelik Yaşam" A. Giddens, "Toplumsallaşma, Yaşam Akışı ve Yaşlanma" C. W. Mills, "Toplumbilimsel Düşün" E. M. Wood, "Kapitalizmin Kökeni: Geniş Bir Bakış" E. O. Wright, vd. "Marksist Kapitalist Devlet Teorilerindeki Son Gelişmeler" G. Toksöz, "Kalkınma Düşüncesinin Gelişimi" S. Güzelsarı, "Yeni Dünya Düzeni ve Kapitalizmin Yeniden Yapılandırılması" S. Lukes, "İktidar: Radikal Bir Görüş" |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Devam | 1 | 15 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 184 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |