DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Mustafa Necat Coşkun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomi teorilerin güncel ekonomi politikalarına uygulanması konusunda bilgiye sahip olabileceklerdir, 2) II Dünya Savaşı sonrasından günümüz liberal ekonomik politikalarına uzanan tarihsel ve karşılaştırmalı bir perspektifte makroekonomik politika oluşturulması hakkında fikir sahibi olabileceklerdir 3) Yakın Türkiye iktisat tarihinde uygulanan makroekonomik modelleri, bahse konu modeller çerçevesinde temel fikirleri kavrayabilecekler ve kurumsal konular ve makroekonomik politika modellerinin rolü de dahil olmak üzere,makroekonomik politika oluşturulması sürecini geniş bir perspektiften anlamaya daha hazırlıklı olabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, ekonomi teorilerinin mevcut ekonomi politikalarına uygulanabilirliği konusunda öğrencilere bilgi vermek amacıyla
tasarlanmıştır. Bu ders gerek kamu gerekse özel sektör kuruluşlarında ekonomist olarak kariyer yapmayı planlayan öğrenciler için özellikle faydalı olacaktır. Bu ders ileriki kariyerlerinde ekonomi politikalarının tasarımı için ekonomik analiz ve öneriler sunmaktan sorumlu olacak öğrenciler için bilgi sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Ekonomi politikaları nasıl tasarlanmalıdır? | 2. Hafta | II. Dünya Sonrası Ekonomik Büyüme Politikaları: Bretton Woods, IMF, Dünya Bankası | 3. Hafta | Kalkınma stratejisi nedir ve neden ihtiyacımız vardır? Geleneksel stratejik kavramlar: Washington Konsensüs | 4. Hafta | Geleneksel stratejik kavramlar: Neo-liberalizm | 5. Hafta | Geleneksel stratejik kavramlar: Dışa dönük kalkınma ve ihracata dayalı büyüme modeli | 6. Hafta | Geleneksel stratejik kavramlar: Yapısal değişim: Sanayileşme? yoksa mal ve hizmetler mi? & Kalkınma stratejileri: G.Kore örneği | 7. Hafta | Kalkınma stratejileri: Türkiye örneği ve Türkiye Sanayiinin Küresel Değer Zincirlerine Entegrasyonu | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Makroekonomik politikalara dayalı stratejik kavramlar: Para ve döviz kuru politikası | 10. Hafta | Makroekonomik politikalara dayalı stratejik kavramlar: Maliye politikası | 11. Hafta | Makroekonomik politikalara dayalı stratejik kavramlar: Ödemeler dengesi yönetimi | 12. Hafta | Makroekonomik politikalara dayalı stratejik kavramlar: Sanayi politikası& İthal ikamesi | 13. Hafta | OECD, Devlet Destekleri ve İhracat Kredileri | 14. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Priewe, Jan. "Seven strategies for development in comparison." Rethinking Development Strategies after the Financial Crisis (2015): 27. Case, K.E., Fair, R. C., & Oster, S. E. (2007). Principles of economics.Prentice Hall. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 1 | 15 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |