Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İktisat Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EKONOMİK BÜYÜME VE GELİŞME I EKON407 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ekonomik büyümenin belirleyicilerini tanımlar.
2) Bazı ülkelerin neden diğer ülkelerden daha hızlı büyüdüğünü teorik model kurarak açıklar.
3) İçsel ve dışsal büyüme modellerinin özelliklerini karşılaştırır.
4) Modellerin durağan denge ve geçiş analizlerini matematiksel ve grafiksel olarak analiz eder.
5) Alan ile ilgili bir soruya cevap vermek için hangi modeli kullanacağına karar verir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERMakroekonomik Teori I Makroekonomik Teori II
DERS TANIMIBu derste ekonomik büyümenin ampirik gözlemlerini ekonomik teori ile analiz edeceğiz ve şu sorulara cevap arayacağız: Neden bazı ülkelerde kişki başına çıktı diğer ülkelerden daha hızlı büyüyor? Yaşam standartları, ülkeler ve bölgeler arasında neden bu kadar farklılık gösteriyor? Neden bazı ülkeler diğerlerinden 50 kat daha zengindir? Kişi başına büyüme oranları neden uzun dönemlerde farklılık gösteriyor? Büyümenin sınırları nelerdir?
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ekonomik Büyüme nedir? Neden ilgileniyoruz?
2. Hafta Ekonomik Büyüme ile ilgili Gerçekler ; Büyüme Muhasebesi
3. Hafta Harrod-Domar Modeli
4. Hafta Solow Modeli
5. Hafta Solow Modeli Uygulamaları
6. Hafta Geliştirilmiş Solow Modeli
7. Hafta Neoklasik büyüme Modeli
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ardışık Nesiller Modeli
10. Hafta Ardışık Nesiller Modeli
11. Hafta Ardışık Nesiller Modeli Uygulamaları
12. Hafta İçsel Büyüme Modellerine Giriş
13. Hafta AK Modeli
14. Hafta Tek Sektör İçsel Büyüme Modeli
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDavid N. Weil, Economic Growth,2nd ed. (New York: Pearson- Addison Wesley, 2009).
Charles I. JONES, Introduction to Economic Growth. (New York: Norton, 1998)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Mini-Sınav125
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü141
Toplam İş Yükü / 304,7
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13