DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomik büyümenin belirleyicilerini tanımlar. 2) Bazı ülkelerin neden diğer ülkelerden daha hızlı büyüdüğünü teorik model kurarak açıklar. 3) İçsel ve dışsal büyüme modellerinin özelliklerini karşılaştırır. 4) Modellerin durağan denge ve geçiş analizlerini matematiksel ve grafiksel olarak analiz eder. 5) Alan ile ilgili bir soruya cevap vermek için hangi modeli kullanacağına karar verir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Makroekonomik Teori I
Makroekonomik Teori II
|
DERS TANIMI | Bu derste ekonomik büyümenin ampirik gözlemlerini ekonomik teori ile analiz edeceğiz ve şu sorulara cevap arayacağız: Neden bazı ülkelerde kişki başına çıktı diğer ülkelerden daha hızlı büyüyor? Yaşam standartları, ülkeler ve bölgeler arasında neden bu kadar farklılık gösteriyor? Neden bazı ülkeler diğerlerinden 50 kat daha zengindir? Kişi başına büyüme oranları neden uzun dönemlerde farklılık gösteriyor? Büyümenin sınırları nelerdir?
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ekonomik Büyüme nedir? Neden ilgileniyoruz? | 2. Hafta | Ekonomik Büyüme ile ilgili Gerçekler ; Büyüme Muhasebesi | 3. Hafta | Harrod-Domar Modeli | 4. Hafta | Solow Modeli | 5. Hafta | Solow Modeli Uygulamaları | 6. Hafta | Geliştirilmiş Solow Modeli | 7. Hafta | Neoklasik büyüme Modeli | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ardışık Nesiller Modeli | 10. Hafta | Ardışık Nesiller Modeli | 11. Hafta | Ardışık Nesiller Modeli Uygulamaları | 12. Hafta | İçsel Büyüme Modellerine Giriş | 13. Hafta | AK Modeli | 14. Hafta | Tek Sektör İçsel Büyüme Modeli |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | David N. Weil, Economic Growth,2nd ed. (New York: Pearson- Addison Wesley, 2009). Charles I. JONES, Introduction to Economic Growth. (New York: Norton, 1998)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 1 | 25 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |