DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir serbest piyasa ekonomisinin hakim olduğu bir ülkede, kamunun piyasaya müdahale etmesinin nedenlerini ve mantığını anlar. 2) Devletin neden ve nasıl piyasalara müdahale ettiğini ve mal ve hizmet ürettiğini anlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin temel amacı kamu ekonomisi teorisine giriş düzeyinde bilgi sunmaktır. Dersin ana odak noktası iktisadi etkinlik ve gelir ve refah dağılımında eşitliktir. Herhangi bir piyasa aksaklığı durumunda kamunun piyasaları tamamlayıcı rolü üzerinde özellikle durulan derste, diğer konuların yanı sıra ayrıca devlet müdahalelerinin tarihsel gelişimi ve normatif teorileri, kamu harcamaları teorisi ve siyasi karar alma sürecine ilişkin teoriler de ele alınmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kamu Ekonomisine Giriş | 2. Hafta | Devlet-Ekonomi İlişkisi ve Devletin Ekonomideki Rolü ve Yeri | 3. Hafta | Kamu Kesimi ve Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü | 4. Hafta | Refah İktisadının Temel Teoremleri | 5. Hafta | Mal / Hizmet Türleri; Kamusal Mallar ve Kamusal Malların Etkin Üretim Düzeyi | 6. Hafta | Dışsallıklar ve Dışsallıkların Kamusal / Özel Çözüm Yolları | 7. Hafta | Doğal Tekeller, Özelleştirme ve Regülasyon & Kamu Tercihi Teorisi; Kamuda Karar Alma Süreci ve Mekanizmaları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Kamu Harcamaları ve Maliyet-Fayda Analizi | 10. Hafta | Kamu Gelirleri ve Vergi Teorisi | 11. Hafta | Vergilerin Etkileri; Optimal Vergileme | 12. Hafta | Gelir Dağılımı | 13. Hafta | Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikası | 14. Hafta | Türkiye'de Kamu Sektörü: Eğitim, Sağlık ve Sosyal Güvenlik Politikaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Joseph E. Stiglitz (2015), Economics of The Public Sector, 4. Ed. New York: W. W. Norton. Fatih Savaşan (2019), "Piyasa Başarısızlığından Devletin Başarısızlığına: Kamu Ekonomisi", 8. Basım, Dora Yayınları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 9 | 9 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |