DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Kantur
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomik büyümenin belirleyicilerini tanımlar. 2) Makroekonomik analizde kullanılan matematiksel yöntemleri uygular. 3) Kullanılan matematiksel denklemlerin arkasındaki iktisadi sezgiyi kazanır ve yorumlar. 4) Ekonomik büyüme ile ilgili verileri inceler. 5) Bazı ülkelerin neden diğer ülkelere göre daha fazla büyüdüğünü teorik model kurarak açıklar. 6) İş çevirimi modelleri üzerinden para politikası ve maliye politikası analizi yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Ekonomiye Giriş I, Ekonomiye Giriş II, Makroekonomik Teori I |
DERS TANIMI | Dersin ilk kısmında iş çevirimi modellerinin temellerini öğrenmeye devam edeceğiz. İkinci kısımda ise ekonomik büyümenin ampirik gözlemlerini ekonomik teoriyi ile analize deceğiz ve şu sorulara cevap arayacağız: Neden bazı ülkelerde kişi başına çıktı diğerlerinden daha hızlı büyüyor? Yaşam standartları, ülkeler ve bölgeler arasında neden bu kadar farklılık gösteriyor? Neden bazı ülkeler diğerlerinden 50 kat daha zengindir? Kişi başına büyüme oranları neden uzun dönemlerde farklılık gösteriyor? Büyümenin sınırları nelerdir? |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Üretim olmayan Ekonomide Denge | 2. Hafta | Üretim, Emek Talebi,Yatırım ve Emek Arzı | 3. Hafta | Maliye Politikası ; Ricardian Denklik | 4. Hafta | Para Politikası | 5. Hafta | Dengede Verimlilik | 6. Hafta | Neoklasik Model (Reel İş Çevirimi Modeli) | 7. Hafta | Varlık Fiyatlaması | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ekonomik Büyüme: Ekonomik büyüme ile neden ilgileniyoruz? ; Ekonomik Büyüme ile ilgili Gerçekler | 10. Hafta | Büyüme Muhasebesi | 11. Hafta | Harror-Domar Modeli | 12. Hafta | Solow Modeli | 13. Hafta | Solow Modeli | 14. Hafta | Geliştirilmiş Solow Modeli |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Intermediate Macroeconomics, Julio Garin, Robert Lester and Eric Sims https://www3.nd.edu/~esims1/gls_int_macro.pdf Ekonomik Büyüme, David Weil (3rd edition, Pearson)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 2 | 25 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 10 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 3 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 173 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,76 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |