DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Emine Kılıç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştiri kavramını tartışır. 2) Edebiyat eleştirisi kuramlarını değerlendirir. 3) Bir metni kuramsal yaklaşımla inceler. 4) Olgusal bilgiler ve kişiye özel değerlerin ilişkisini edebiyat üzerinden yorumlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste kuramsal temele dayalı edebiyat eleştirisine hazırlık amacına yönelik olarak; edebiyat kavramı, edebiyatın sanat ve bilim boyutları, edebiyat kuramlarına giriş ve 20. yüzyıl eleştiri kuramlarının edebiyata yansıması örnek eserler eşliğinde değerlendirilecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Edebiyat kavramı | 2. Hafta | Sanat ve edebiyat | 3. Hafta | Edebiyatın görev ve işlevi | 4. Hafta | Edebi eser; tanımı ve özellikleri | 5. Hafta | Edebi eser; tanımı ve özellikleri | 6. Hafta | Edebiyat bilimi nedir ? | 7. Hafta | Edebiyat biliminin dalları ve yöntemleri | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Yansıtma kuramı; Platon ve Aristo'nun estetiği | 10. Hafta | Yansıtma kuramı; Platon ve Aristo'nun estetiği | 11. Hafta | 19. ve 20. yüzyıllarda yansıtma kuramı | 12. Hafta | Dış dünyaya ve topluma yönelik eleştiri | 13. Hafta | Sanatçıya yönelik eleştiri | 14. Hafta | Sanatçıya yönelik eleştiri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aytaç, Gürsel. Genel Edebiyat Bilimi. İstanbul: Papirüs Yayınları, 1999. Çetişli, İsmail. Batı Edebiyatında Edebi Akımlar. Isparta: Kardelen Kitabevi, 1999. Eliot, T. S. Edebiyat Üzerine Düşünceler. (Çev. Sevim Kantarcıoğlu) İstanbul: Paradigma Yayınları, 2007. Kantarcıoğlu, Sevim. Platon'dan Derrida'ya Edebiyat Akımları. İstanbul: Paradigma Yayınları, 2009. Moran, Berna. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları, 2001. Önal, Mehmet. En Uzun Asrın Hikayesi. Ankara: Akçağ Yayınları, 1999. Wellek Rene, Austin Warren. Edebiyat Biliminin Temelleri. Çev. Ahmet Edip Uysal. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1983.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Proje,Diğer,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 25 | 25 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |