DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Sekizinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Leyla Burcu Dündar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 1980 sonrası Türk edebiyatının özelliklerini öğrenir. 2) Çağdaş Türk edebiyatının önemli yazarlarını tanır. 3) Dönemin belli başlı eserlerini yorumlar. 4) Farklı edebi türlerde yapıtlar okur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çağdaş Türk edebiyatı, zengin bir kültürel birikimden beslenen ve güncel yazınsal gelişmeleri
merkezine alan bir dönemi kapsar. Bu derste, 1980'lerden günümüze Türk edebiyatının
dönüşümüne kaynaklık eden toplumsal ve kültürel arka planının incelenmesi hedeflenmektedir.
Bu çerçevede, çağdaş edebiyatın belli başlı yazarları tanıtılacak ve yapıtları karşılaştırmalı bir
şekilde yorumlanacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1980 sonrası Türk edebiyatının temel özellikleri | 2. Hafta | 1980'lerde şiir: Nilgün Marmara, Haydar Ergülen | 3. Hafta | 1980'lerde öykü: Cemil Kavukçu | 4. Hafta | 1980'lerde roman: Orhan Pamuk | 5. Hafta | 1980'lerde roman: Latife Tekin | 6. Hafta | 1990'larda şiir: küçük İskender, Birhan Keskin | 7. Hafta | 1990'larda öykü: Murathan Mungan | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | 1990'larda roman: Metin Kaçan | 10. Hafta | 1990'larda roman: İhsan Oktay Anar | 11. Hafta | 2000'lerde şiir: Didem Madak, Kemal Varol | 12. Hafta | 2000'lerde öykü: Ayfer Tunç | 13. Hafta | 2000'lerde roman: Aslı Erdoğan | 14. Hafta | 2000'lerde roman: Murat Uyurkulak |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Asiltürk, Baki. 1980 Kuşağı: Türk Şiirinin Poetikası. İstanbul: Toroslu Kitaplığı, 2006. Gürbilek, Nurdan. Vitrinde Yaşamak: 1980'lerin Kültürel İklimi. İstanbul: Metis Yayınları, 1992. Korkmaz, Ramazan (Ed). Yeni Türk Edebiyatı El Kİtabı: 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayınları, 2005. Moran, Berna. Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3. İstanbul: İletişim Yayınları, 1998. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Uygulama/Pratik | 2 | 10 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 14 | 14 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 7 | 7 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 7 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |