Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI TDE476 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Leyla Burcu Dündar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 1980 sonrası Türk edebiyatının özelliklerini öğrenir.
2) Çağdaş Türk edebiyatının önemli yazarlarını tanır.
3) Dönemin belli başlı eserlerini yorumlar.
4) Farklı edebi türlerde yapıtlar okur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇağdaş Türk edebiyatı, zengin bir kültürel birikimden beslenen ve güncel yazınsal gelişmeleri merkezine alan bir dönemi kapsar. Bu derste, 1980'lerden günümüze Türk edebiyatının dönüşümüne kaynaklık eden toplumsal ve kültürel arka planının incelenmesi hedeflenmektedir. Bu çerçevede, çağdaş edebiyatın belli başlı yazarları tanıtılacak ve yapıtları karşılaştırmalı bir şekilde yorumlanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1980 sonrası Türk edebiyatının temel özellikleri
2. Hafta 1980'lerde şiir: Nilgün Marmara, Haydar Ergülen
3. Hafta 1980'lerde öykü: Cemil Kavukçu
4. Hafta 1980'lerde roman: Orhan Pamuk
5. Hafta 1980'lerde roman: Latife Tekin
6. Hafta 1990'larda şiir: küçük İskender, Birhan Keskin
7. Hafta 1990'larda öykü: Murathan Mungan
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta 1990'larda roman: Metin Kaçan
10. Hafta 1990'larda roman: İhsan Oktay Anar
11. Hafta 2000'lerde şiir: Didem Madak, Kemal Varol
12. Hafta 2000'lerde öykü: Ayfer Tunç
13. Hafta 2000'lerde roman: Aslı Erdoğan
14. Hafta 2000'lerde roman: Murat Uyurkulak
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAsiltürk, Baki. 1980 Kuşağı: Türk Şiirinin Poetikası. İstanbul: Toroslu Kitaplığı, 2006.
Gürbilek, Nurdan. Vitrinde Yaşamak: 1980'lerin Kültürel İklimi. İstanbul: Metis Yayınları, 1992.
Korkmaz, Ramazan (Ed). Yeni Türk Edebiyatı El Kİtabı: 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayınları, 2005.
Moran, Berna. Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3. İstanbul: İletişim Yayınları, 1998.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Uygulama/Pratik210
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık177
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler2714
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2  X   X   X   X
P3      X   X
P4       
P5  X   X    
P6  X   X    
P7       
P8       
P9       
P10       
P11  X   X    
P12  X   X    
P13       
P14  X   X    
P15  X   X