Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK ÖYKÜSÜ TDE267 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Kılıç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öykü türünün özelliklerini kavrar.
2) Türk öykü geleneği hakkında bilgi sahibi olur.
3) Modern Türk öyküsünün tarihsel gelişimini öğrenir.
4) Tanzimat'tan günümüze öne çıkan öykücüleri tanır.
5) Örnek metinleri çözümler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürk öykücülüğünün tarihsel çizgisini, öne çıkan temsilcilerini, öykü çözümleme yöntemlerini öğretmek ve örnek öyküler üzerinde analiz etme becerisini kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sözlü kültürde ve klasik edebiyatta tahkiye
2. Hafta Tanzimat döneminde hikaye
3. Hafta Servet-i Fünun döneminde hikaye
4. Hafta Bağımsız bir hikayeci: Hüseyin Rahmi
5. Hafta Milli edebiyat döneminde hikaye
6. Hafta Ömer Seyfettin hikayeciliği
7. Hafta Cumhuriyet döneminde öykü
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sait Faik Abasıyanık öykücülüğü
10. Hafta Sabahattin Ali öykücülüğü
11. Hafta Memduh Şevket Esendal öykücülüğü
12. Hafta 1950'lerde Türk öykücülüğü
13. Hafta 1970'lerde Türk öykücülüğü
14. Hafta 1990'lardan günümüze Türk öykücülüğü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkatlı, Füsun. Öykülerde Dünyalar. İstanbul: Boyut Kitapları, 1998.
Andaç, Feridun. Öykücünün Kitabı. İstanbul: Bilgi Yayınevi, 1999.
Başgöz, İlhan. Türkülü Aşk Hikayeleri ? Bir Gösterim Olarak. İstanbul: Pan Yayıncılık. 2012.
Yalçın-Çelik, Dilek. Haldun Taner?in Hikayeleri ve Hikayeciliği. Ankara: Bilgi Yayınları. 1995.
Dündar, Leyla Burcu. Edebiyat Sosyolojisi Açısından 90'larda Türk Öyküsü. Ankara: Hece Yayınları, 2016.
Kaplan, Mehmet. Hikaye Tahlilleri. İstanbul: Dergah Yayınları, 1997.
Lekesiz, Ömer. Yeni Türk Edebiyatında Öykü. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 1997.
Özata Dirlikyapan, Jale. Kabuğunu Kıran Hikaye: Türk Öykücülüğünde 1950 Kuşağı. İstanbul: Metis Yayınları, 2010.
Özgül, M. Kayahan. ?Hikayenin Romanı?. Hece Dergisi, Türk Öykücülüğü Özel Sayısı 46/47 (Ekim-Kasım 2000).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev110
Mini-Sınav15
Kitap Sunuşu110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12525
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6  X   X   X   X   X
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14  X   X   X   X   X
P15  X   X   X   X   X