Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK HALK EDEBİYATINDA NESİR TDE260 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 2

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS2
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Ayşe Duvarcı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Destan, halk hikayesi ve halk tiyatrosu gibi halk edebiyatı ürünlerinin genel özelliklerini tanır.
2) İlgili metinleri halk edebiyatı geleneği çerçevesinde yorumlar.
3) Geleneksel Gösteri sanatlarını analiz eder ve sınıflandırır.
4) Geleneksel tiyatro metinlerinin modern sanattaki durumunu yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürk Halk Edebiyatı'nda destan, halk hikayesi, masal, geleneksel tiyatro metinlerinin ve bunların modern sanatta kullanımlarının tanıtılması hedeflenir. Örnek metin okumaları ile çeşitli canlandırmalar yapılarak öğrencilerin konuya hakimiyeti sağlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Destan Terimi ve Tanımı, Destan Türünün Özellikleri
2. Hafta Destanların Oluşumu ve Sınıflandırılması
3. Hafta Örnek Destan Metinlerinin İncelenmesi (Şu, Oğuz Kağan, Ergenekon)
4. Hafta Örnek Destan Metinlerinin İncelenmesi (Köroğlu, Manas)
5. Hafta Halk Hikayesi Terimi ve Tanımı
6. Hafta Halk Hikayelerinin Şekil ve İçerik Özellikleri
7. Hafta Örnek Halk Hikayelerinin İncelenmesi (Kerem ile Aslı, Elif ile Mahmut?)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Meddahlık Geleneği ve Halk Hikayeleri
10. Hafta Halk Tiyatrosu
11. Hafta Köy Tiyatrosu (Seyirlik Köy Oyunları)
12. Hafta Orta Oyunu
13. Hafta Karagöz (Gölge Oyunu)
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROğuz, Öcal, vd. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları, 2004.
İbrayev, Şakir. Destanın Yapısı. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 1998.
Kabaklı, Ahmet. Seyirlik Oyunlar. İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları,2016.
Kudret, Cevdet, Karagöz (I-II). İstanbul: YKY, 2013.
Kudret, Cevdet. Ortaoyunu (I-II). II). İstanbul: YKY, 2007.
Pirverdioğlu, Ahmet ?Türk Halk Tiyatrosunun Tarihi Gelişim Evreleri?, Milli Folklor, 2003, 60: 57-71.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev115
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler155
Toplam İş Yükü64
Toplam İş Yükü / 302,13
Dersin AKTS Kredisi2
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2  X   X   X  
P3  X   X    
P4       
P5       
P6  X   X    
P7       
P8  X   X    
P9       
P10  X   X    
P11       
P12      X   X
P13       
P14      X   X
P15