DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bilge Gökter Gençer
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sözcükbilimin tanımı ve temel kavramlarını açıklar. 2) Türkçe söz varlığının biçimsel ve anlamsal özelliklerini açıklar. 3) Sözcükbilimin diğer dilbilim dallarıyla olan ilişkisini değerlendirir. 4) Sözcük türlerini sınıflandırma ölçütlerini karşılaştırır. 5) Anlam türlerini sınıflandırır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, sözcükbilim alanının temel kavramları, sözcük türleri, sözcük yapma yolları, sözcükler arasındaki anlam ilişkileri ve sözcüklerin biçimsel özellikleri vb. konular ele alınacaktır. Ayrıca Türkçe söz varlığının kaynakları ve özellikleri, dil tarihi boyunca sözcüklerin geçirdiği tarihsel değişimler ile toplumdilbilimsel açıdan sözcükler arasındaki farklılıklar üzerinde durulacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sözcük bilimin tanımı ve kapsamı | 2. Hafta | Sözcük, sözcükbirim ve söz varlığı kavramları | 3. Hafta | Türkçe söz varlığının özellikleri | 4. Hafta | Türkçe söz varlığının özellikleri | 5. Hafta | Türkçede sözcük yapısı | 6. Hafta | Türkçede sözcük yapısı | 7. Hafta | Sözcük türleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Sözcük türleri | 10. Hafta | Sözcük anlamı | 11. Hafta | Sözcük anlamı | 12. Hafta | Anlam ilişkileri | 13. Hafta | Anlam ilişkileri | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aksan, Doğan (2006). Türkçenin Söz Varlığı, Ankara: Engin Yay. Aksan, Doğan (2007). Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim), 3. Cilt. Ankara: TDK Yay. Günay, Doğan V. (2007). Sözcükbilime Giriş. İstanbul: Multilingual Yayınları. Jackson, Howard (1988), Word and Their Meaning, London and New York: Longman. Yallop, Colin ve M. A. K. Halliday (2007), Lexicology: A Short Introduction. Bloomsbury Publishing.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |