Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALK BİLİMİ II TDE157 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Ayşe Duvarcı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Somut Olmayan Kültürel Miras kavramı ve Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesini yorumlar.
2) Uygulamalı Halk Bilimi kavramını açıklar
3) İnternet, sinema gibi platformlarda Halk Bilimin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamaları analiz eder.
4) İnternet Folkloru,Beden Folkloru gibi alanları tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste Türk inanç sistemi (yaratılış, ölüm, uğur, uğursuzluk v.s) Türk seyirlik oyunları, kukla, Karagöz, meddah, ortaoyunu, halk mutfağı, beslenme kültürü, halk mizahı, halk meteorolojisi, halk hukuku konuları incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta: Somut Olmayan Kültürel Miras ve Kültürel Koruma
2. Hafta 2. Hafta: Somut Olmayan Kültürel Miras ve Türkiye Deneyimi
3. Hafta 3. Hafta: Somut Olmayan Kültürel Miras ve Türkiye Deneyimi
4. Hafta 4. Hafta: Uygulamalı Halk Bilimi
5. Hafta 5. Hafta: Uygulamalı Halk Bilimi
6. Hafta 6. Hafta: Fakelore
7. Hafta 7. Hafta: Fakelore
8. Hafta 8. Hafta: Ara Sınav
9. Hafta 9. Hafta: Netlore
10. Hafta 10. Hafta: Netlore
11. Hafta 11. Hafta: Beden Folkloru
12. Hafta 12. Hafta: Beden Folkloru
13. Hafta 13. Hafta: Halkbilim ve Sinema
14. Hafta 14. Hafta: Halkbilimi ve Sinema
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAslan, Erkan (2020) Fakelore Mu, Geleneğin İcadı Mı, Uygulamalı Halk Bilimi Mi? Hamamönü Hıdırellez Şenlikleri Üzerine Bir İnceleme, Milli Folklor Dergisi, 126: 75-85.
Gürçayır, Selcan (2007) Folklorun Sahtesi: Fakelore, Ankara: Geleneksel Yayınları
Oğuz, Öcal (2013). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir, Ankara: Geleneksel Yayınları
Oğuz, Öcal (2013).Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Ankara: Akçağ Yayınları
Young, Katharine. Beden Folkloru, (Çev.: Serpil Cengiz) Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, (Haz. M. Ö. Oğuz, M. Ekici, N. Özdemir, G. Öğüt Eker ve S. Gürçayır), Geleneksel Yayınları, Ankara 2006.
Türkmen, Nilgün. Beden Folklorunun Viral Reklamlarda Kullanımı: ?Anne Niçin Baktın Bana Öyle? Kılavuzu? Adlı Viral Reklam Örneği, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020: 236-254.
Mehmet Emin Bars (2018). İnternet Folkloru: Netlore. TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 160-179.
Gail Arlene DE VOS (2013). (Çeviren: Nurulhude BAYKAL). FOLKLOR VE İNTERNET: NETLORE, Milli Folklor. 97: 246-250.
Gürçayır Teke, Selcan (2014). Dönüşen Anneliğe Yönelik Netnografik Bir Analiz: Blogger Anneler, Milli Folklor. 103: 32-47.
Gündüz Alptürker, İmran (2021). ?Fala İnanma Falsız Kalma? Sözünün Gücüyle Dönüşen/Genişleyen Bağlam: ?Kahve Falı? Uygulamaları. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1800-1809.
Şafak, Demet (2017). Etnografi?den Netnografi?ye Sanal Ortamda Kurşun Dökme: ?Sen Bi Kurşun Döktür?. Milli Folklor. 116: 156-168.
Metin Basat, Ezgi (2017). Deli Deli Olma Filminde Aşıklık Geleneği, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [Taed], 58: 377-387.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik110
Sözlü120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11616
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11010
Toplam İş Yükü112
Toplam İş Yükü / 303,73
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15