Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Somut Olmayan Kültürel Miras kavramı ve Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesini yorumlar. 2) Uygulamalı Halk Bilimi kavramını açıklar 3) İnternet, sinema gibi platformlarda Halk Bilimin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamaları analiz eder. 4) İnternet Folkloru,Beden Folkloru gibi alanları tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste Türk inanç sistemi (yaratılış, ölüm, uğur, uğursuzluk v.s) Türk seyirlik oyunları, kukla, Karagöz, meddah, ortaoyunu, halk mutfağı, beslenme kültürü, halk mizahı, halk meteorolojisi, halk hukuku konuları incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta: Somut Olmayan Kültürel Miras ve Kültürel Koruma
2. Hafta
2. Hafta: Somut Olmayan Kültürel Miras ve Türkiye Deneyimi
3. Hafta
3. Hafta: Somut Olmayan Kültürel Miras ve Türkiye Deneyimi
4. Hafta
4. Hafta: Uygulamalı Halk Bilimi
5. Hafta
5. Hafta: Uygulamalı Halk Bilimi
6. Hafta
6. Hafta: Fakelore
7. Hafta
7. Hafta: Fakelore
8. Hafta
8. Hafta: Ara Sınav
9. Hafta
9. Hafta: Netlore
10. Hafta
10. Hafta: Netlore
11. Hafta
11. Hafta: Beden Folkloru
12. Hafta
12. Hafta: Beden Folkloru
13. Hafta
13. Hafta: Halkbilim ve Sinema
14. Hafta
14. Hafta: Halkbilimi ve Sinema
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aslan, Erkan (2020) Fakelore Mu, Geleneğin İcadı Mı, Uygulamalı Halk Bilimi Mi? Hamamönü Hıdırellez Şenlikleri Üzerine Bir İnceleme, Milli Folklor Dergisi, 126: 75-85. Gürçayır, Selcan (2007) Folklorun Sahtesi: Fakelore, Ankara: Geleneksel Yayınları Oğuz, Öcal (2013). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir, Ankara: Geleneksel Yayınları Oğuz, Öcal (2013).Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Ankara: Akçağ Yayınları Young, Katharine. Beden Folkloru, (Çev.: Serpil Cengiz) Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, (Haz. M. Ö. Oğuz, M. Ekici, N. Özdemir, G. Öğüt Eker ve S. Gürçayır), Geleneksel Yayınları, Ankara 2006. Türkmen, Nilgün. Beden Folklorunun Viral Reklamlarda Kullanımı: ?Anne Niçin Baktın Bana Öyle? Kılavuzu? Adlı Viral Reklam Örneği, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020: 236-254. Mehmet Emin Bars (2018). İnternet Folkloru: Netlore. TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 160-179. Gail Arlene DE VOS (2013). (Çeviren: Nurulhude BAYKAL). FOLKLOR VE İNTERNET: NETLORE, Milli Folklor. 97: 246-250. Gürçayır Teke, Selcan (2014). Dönüşen Anneliğe Yönelik Netnografik Bir Analiz: Blogger Anneler, Milli Folklor. 103: 32-47. Gündüz Alptürker, İmran (2021). ?Fala İnanma Falsız Kalma? Sözünün Gücüyle Dönüşen/Genişleyen Bağlam: ?Kahve Falı? Uygulamaları. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1800-1809. Şafak, Demet (2017). Etnografi?den Netnografi?ye Sanal Ortamda Kurşun Dökme: ?Sen Bi Kurşun Döktür?. Milli Folklor. 116: 156-168. Metin Basat, Ezgi (2017). Deli Deli Olma Filminde Aşıklık Geleneği, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [Taed], 58: 377-387.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
10
Sözlü
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
16
16
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
112
Toplam İş Yükü / 30
3,73
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ