DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Başlangıç düzeyinde Farsça ses ve biçim bilgisi özelliklerini açıklar. 2) İran kültür ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur. 3) Farsça temel düzeydeki metinleri okur. 4) Farsça basit cümleleri yazar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Farsça İran, Tacikistan veve Afganistan'ın resmi dilidir. Tarihi dönemde Farsça Balkanlardan Doğu Türkistan'a Hindistan'a değin, özellikle Müslüman seçkinler arasında, lingua franca olmuştur. Farsça özellikle Türkoloji çalışmalarının Arapça ile birlikte anahtar dillerinden biridir. Bu ders içerik bakımından Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı kapsamında Temel Kullanıcı A-1 Başlangıç düzeyindeki hedeflere yöneliktir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kısa kültür tarihi | 2. Hafta | Yazılı ve sözlü Farsçaya giriş | 3. Hafta | Farsça ses bilgisi | 4. Hafta | Farsça ses bilgisi | 5. Hafta | Farsça biçim bilgisi | 6. Hafta | Farsça biçim bilgisi | 7. Hafta | Farsça biçim bilgisi | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Klasik Farsça metinler | 10. Hafta | Klasik Farsça metinler | 11. Hafta | Klasik Farsça metinler | 12. Hafta | Modern Farsça metinler | 13. Hafta | Modern Farsça metinler | 14. Hafta | Modern Farsça metinler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ateş, Ahmet ve Abdülvehhab Tarzi. Farsça Grameri. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, 1976. Clauson, Sir Gerard. Sanglax: A Persian Guide to the Turkish Langauge. London: Luzac, 1960. Devellioğlu, Ferit. Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat. Ankara: Aydın Kitabevi, 1982. Olgun, İbrahim ve Cemşit Drahşan. Farsça-Türkçe Sözlük. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 1966.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 15 | Uygulama/Pratik | 1 | 15 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 1 | 15 | 15 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 129 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |