Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ TDE130 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Kılıç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Edebiyat kavramını tartışır.
2) Edebi türleri, akımları ve toplulukları ayırt eder.
3) Edebi türlerin çözümlenmesine dair genel bilgileri kullanır.
4) Şiir ve hikaye türlerinin incelenmesine yönelik farkındalık kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, Modern Türk Edebiyatı tarihine genel olarak bakılacak, 19. yy.dan günümüze kadar yaşanan edebi değişmeler, eğilimler, ekoller yeni tür ve şekiller üzerinde durulacak; edebi gruplar hakkında tanıtıcı bilgiler verilecek, Batı edebiyatındaki önemli edebi akımlar ve akımların Türk edebiyatına etkileri anlatılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Edebiyat nedir?
2. Hafta Kavramsal özellikleri
3. Hafta Edebi akımlar
4. Hafta Edebi akımlar
5. Hafta Edebi akımlar
6. Hafta Yeni Türk edebiyatında dönemler
7. Hafta Yeni Türk edebiyatında dönemler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Yeni Türk edebiyatında dönemler
10. Hafta Edebi türler ve özellikleri
11. Hafta Şiir nasıl okunur?
12. Hafta Şiir çözümlemesi
13. Hafta Hikaye nasıl okunur?
14. Hafta Hikaye çözümlemesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkyüz, Kenan. Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri I. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 1979.
Aytaç, Gürsel. Genel Edebiyat Bilimi. İstanbul: Say Yayınları, 2003.
Çetişli, İsmail. Batı Edebiyatında Edebi Akımlar. Ankara: Akçağ Yayınları, 2011.
Çolak Veysel. Şiir Nedir ve Nasıl Yazılır? İstanbul: İkaros Yayınları, 2011.
Eagleton, Terry. Edebiyat Kuramı Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 2004.
Eagleton Terry. Şiir Nasıl Okunur. İstanbul: Agora Kitaplığı, 2001
Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e. İstanbul: Dergah Yayınları, 2006.
Karataş, Turan. Ansiklopedik Edebiyat Terimleri Sözlüğü.
Kefeli, Emel. Metinlerle Batı Edebiyatı Akımları. İstanbul: 3F Yayınevi, 2005.
Korkmaz, Ramazan (Ed.). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2007.
Macit, Muhsin ve Soldan Uğur. Edebiyat Bilgi ve Teorileri El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005.
Moran, Berna. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları, 2005.
Ramsden, Ashley ve Sue Hollingsworth. Hikaye Anlatma Sanatı. İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
Tanpınar, Ahmet Hamdi. 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Çağlayan Kitapevi, 1985.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev115
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11010
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12424
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Toplam İş Yükü100
Toplam İş Yükü / 303,33
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15