Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kayıp, yas, matem gibi kavramların farklılıklarına ve benzerliklerine göre ayrıştırır ve karşılaştırır. 2) Yas' a ilişkin kuramsal yaklaşımları kullanarak yas sürecini analiz eder. 3) Uzamış yas ve normal yası karşılaştırır, örneklendirir. 4) Yas danışmanlığı ve yas terapisi arasındaki farkları ifade eder, benzerlikleri ile ilişki kurar. 5) Yas' a ilişkin uygulamalar kullanılarak çözülebilecek problemleri teşhis eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilerin insan doğasının bir parçası olan kayıp ve yas yaşantısına farkındalık kazanmalarını sağlamak ve mesleki alanda karşılaşabilecekleri zorluklara onları hazırlıklı kılmaktır. Ders kapsamında kayıp ve yas?a ilişkin teorik ve pratik içeriklere değinilecektir. Kayıp ve yas?a ilişkin, özellikle Kubler-Ross, Worden, Rando and Wolfelt gibi alanda bilinen isimlerin teorileri incelenecektir. Kayıp ve yas sürecinin anlamı, normal yas ve patolojik yas, sosyoekonomik ve sosyokültürel faktörlere bağlı değişen ritüeller, yas sürecindeki koruyucu faktörler, baş etme ve dayanıklılık, alandan uygulama örnekleri ve vaka çalışmaları ders kapsamında yer alacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders Müfredatı, Giriş
2. Hafta
Dersle İlgili Temel Kavramlar, Grup Çalışmasına Giriş
3. Hafta
Bağlanma, Kayıp Ve Keder Deneyimi, Grup Çalışması
4. Hafta
Yas Sürecini Anlama, Grup Çalışması
5. Hafta
Yas Süreci: Yas Aracıları, Grup Çalışması
6. Hafta
Yas Danışmanlığı: Komplike Olmayan Yasın Kolaylaştırılması
7. Hafta
Anormal Yas Reaksiyonları: Karmaşık Yas
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yas Terapisi: Karmaşık Yasın Çözümü, Grup Çalışması
10. Hafta
Özel Kayıp Türleri, Grup Çalışması
11. Hafta
Yas Ve Aile Sistemleri, Grup Çalışması
12. Hafta
Terapistin Kendi Yası, Grup Çalışması
13. Hafta
Yas Danışmanlığı Eğitimi I, Grup Çalışması
14. Hafta
Yas Danışmanlığı Eğitimi II, Grup Çalışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Worden, J. W. (2018). Grief counseling and grief therapy: A handbook for the mental health practitioner (5. baskı). NY: Springer Publishing Company.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
4
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
4
5
20
Toplam İş Yükü
175
Toplam İş Yükü / 30
5,83
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ