DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikopatoloji gelişiminde etkili olan aile ilişkileri hakkında değerlendirme yapar. 2) Çeşitli psikopatoloji türlerinde mevcut olan ailesel faktörleri karşılaştırır. 3) Psikoterapi üzerinde ailenin etkisini değerlendirebilir. 4) Çocuğun duygusal ve davranışsal zorluklarının ebeveynin duyarlılığı ile nasıl çözülebileceğini analiz eder. 5) Genetik ve ailesel faktörlerin psikopatoloji üzerindeki etkisini karşılaştırabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, çocuk ve yetişkinlerin ruh sağlığı ile ilişkili olan aile faktörlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, öncelikle psikopatolojide stres-yatkınlık modeli çerçevesinde, ailenin ruhsal bozuklukların gelişimindeki ve tedavisindeki rolü ele alınacaktır. Ardından bağlanma kuramı, kişilerarası kabul-red kuramı ve aile sistem yaklaşımlarının psikopatolojiye bakış açıları aktarılacaktır. Aile içi çatışma, boşanma, çocukluk dönemi istismar ve ihmal yaşantılarının ruhsal bozuklukların gelişimine katkıları değerlendirilecektir. Son olarak, şizofreni, depresyon, anksiyete bozuklukları, yeme bozuklukları gibi yetişkinlik dönemi ruhsal bozukluklarında aile faktörlerinin rolü ayrı ayrı ele alınacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Psikopatoloji Oluşumunda Ebeveynliğin Rolü | 2. Hafta | Bağlanma ve Psikopatoloji | 3. Hafta | Bağlanma ve Psikopatoloji | 4. Hafta | Ebeveynler arası çatışma/şiddet ve psikopatoloji | 5. Hafta | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ve Aile | 6. Hafta | Kaygı Bozuklukları ve Ailesel Faktörler | 7. Hafta | Yeme Bozuklukları ve Aile | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Madde Kullanım Bozukluğu ve Ailesel Risk Faktörleri | 10. Hafta | Kişilik Bozuklukları ve Aile | 11. Hafta | Kişilik Bozuklukları ve Aile | 12. Hafta | Şizofreni ve Bipolar Bozuklukta Ailesel Faktörler | 13. Hafta | Depresyon ve Aile | 14. Hafta | Psikoterapide Ailenin Katılımı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hudson, J. ve Rapee, R. (Ed.). (2005). Psychopathology and the family. UK: Elsevier. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 40 | Uygulama/Pratik | 5 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 15 | 15 | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 186 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |