Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL EĞİTİME GİRİŞ PSİ462 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel eğitimin temel kavram, kuram ve tekniklerini karşılaştırır.
2) Özel eğitim alanındaki çağdaş terminolojiyi ilgili alanda faydalı olacak şekilde yorumlar.
3) Farklı güçlüklerin tanısı, tanımlanması ve karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olarak bunlar arasındaki ilişkileri kurar.
4) Özel eğitime gereksinim duyan bireyler ve aileleri için hizmet sunma seçeneklerini değerlendirir.
5) Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin sosyal ve eğitsel ihtiyaçlarını karşılamak için genel yöntem ve stratejileri analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler, farklı problemlerden dolayı özel ve kişisel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimleriyle ilgili temel bilgileri öğrenirler. Özel eğitim gerektiren farklı problemler ve eğitim programları hakkında bilgi sahibi olurlar. Derste ele alınacak konular şunlardır: Zihin engellilerin eğitimi, davranış değiştirme, temel beceri kazandırımı, özel eğitimde ihtiyaç belirleme, bireysel farklılıklar ve psikolojik yaklaşımlar, anne-baba eğitimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özel Eğitime Giriş
2. Hafta Aileleri Anlamak
3. Hafta Kültürel Konular
4. Hafta Erken Çocukluk ve İlkokul Dönemi
5. Hafta Okul Yaşamından Yetişkin Yaşamına Geçiş
6. Hafta Öğrenme Güçlükleri
7. Hafta Davranış Bozuklukları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Zihinsel Yetersizlikler
10. Hafta İletişim Bozuklukları
11. Hafta Ağır ve Çoklu Yetersizlikler
12. Hafta Otizm
13. Hafta Travmatik Beyin Hasarı
14. Hafta Aile Rehberliği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR(Temel Kitap)
Heward, W. L (2000). Exceptional children: An introduction to special education. (9. baskı). NJ: Prentice-Hall.
(Önerilen Kaynaklar)
Hardman, M. L., Drew, C. J. ve Egan, M. W. (2002). Human exceptionality: Society, school and family (7. baskı). Boston: Allyn and Bacon.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Uygulama/Pratik510
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler5525
Proje12020
Toplam İş Yükü182
Toplam İş Yükü / 306,06
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X      
P2        X   X
P3    X   X    
P4        X   X
P5         
P6         
P7         
P8    X       X
P9         
P10         
P11         
P12         
P13      X   X