DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yetişkin psikopatoloji değerlendirme süreçlerini açıklayabilirler. 2) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinin tarihçesini özetleyebilirler. 3) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinde uygulanan zeka, kişilik ve nöropsikolojik testleri psikopatoloji bilgisi ile ilişkilendirebilirler. 4) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinde uygulanan testlerin işlevlerini açıklayabilirler. 5) Uygulanan testlerin uygun şekilde nasıl raporlanması gerektiğini açıklayabilir. 6) Etik yönergelere uygun bir biçimde bu testlerin uygulama sürecini kritik edebilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Yetişkin Klinik Değerlendirme dersi kapsamında Psikoloji Bölümü öğrencilerinin yetişkinlik döneminde deneyimlenen psikopatolojilerin klinik görünümlerinin nasıl olduğunu, psikopatolojik değerlendirme ve tanı koyma süreçlerinin nasıl yapıldığı konuları üzerinde durulacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Klinik Değerlendirme Süreci | 2. Hafta | Kültürel Yetkinlik ve Bilgi Toplama Süreci | 3. Hafta | Davranışsal Değerlendirme Süreci | 4. Hafta | Zekanın ölçümü ve Nörolojik Fonksiyon | 5. Hafta | Wechsler Zeka Testleri Tanıtımı: Çocuk ve Yetişkin | 6. Hafta | Nöropsikolojik Testlerin Klinik Değerlendirmede Kullanılması: Tarama ve Değerlendirme | 7. Hafta | Wisconsin Kart Eşleme, Stroop, Rey İşitsel Sözel Öğrenme ve Wechsler Bellek Testleri Tanıtımı | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Kişilik ve Klinik Değerlendirme Bağlamında Ölçümü | 10. Hafta | MMPI ve Rorschach testi ve Yarı yapılandırılmış ve Yapılandırılmış Görüşme Teknikleri Tanıtımı | 11. Hafta | Klinik Değerlendirme Sürecinde Kullanılan Kısa Testler | 12. Hafta | Klinik Testlerin Uygulanması Sürecinde Etik Sorumluluklar | 13. Hafta | Klinik Değerlendirme Sürecinde Test Sonuçlarının Raporlanması ve Paylaşılması | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Goldfinger, K. & Pomerantz, A. M. (2014) Psychological assessment and report writing. USA: SAGE. Groth-Marnat, G. (2003) Handbook of Psychological Assessment, (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 6 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 6 | 6 | 36 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 181 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |