DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocukluk döneminde deneyimlenen psikopatolojilerin klinik değerlendirme ve tanı koyma süreçlerini tanırlar. 2) Çocukluk döneminde uygulanabilen çeşitli zeka testlerinin, kişilik testlerinin ve nöropsikolojik testlerin özelliklerini ayrıştırırlar. 3) Çocukluk döneminde uygulanabilen çeşitli zeka testlerinin, kişilik testlerinin ve nöropsikolojik testlerin uygulanma sürecini izlerler. 4) Çocukluk döneminde bir tedavinin planlanmasında, takip edilmesinde, sonucunun değerlendirilmesinde değerlendirme araçlarının nasıl kullanıldığına dair bilgi sahibi olurlar. 5) Rapor yazımında dikkat edilmesi gereken hususları açıklarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında Psikoloji Bölümü öğrencilerinin çocukluk döneminde deneyimlenen psikopatolojilerin klinik görünümlerinin nasıl olduğunu, psikopatolojik değerlendirme ve tanı koyma süreçlerinin nasıl yapıldığını öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu derste öğrenciler çocukluk döneminde uygulanabilen zeka testlerinin, nöropsikolojik testlerin, psikopatolojik değerlendirmeye yönelik olarak geliştirilen projektif testlerin özelliklerini öğrenir, uygulanışını gözlemler ve uygulama sonuçların nasıl raporlandırılacağına yönelik bilgi sahibi olurlar. Ayrıca öğrenciler, sınıf içi egzersizlerle bu değerlendirme araçlarının uygulama süreçlerine aşinalık kazanırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocukluk Dönemi Psikopatolojilerine Giriş | 2. Hafta | Nörogelişimsel Bozukluklar ve Klinik Değerlendirme | 3. Hafta | Davranım Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme | 4. Hafta | Çocukluk Dönemi Anksiyete Bozuklukları, Kompulsif Bozukluklar ve Klinik Değerlendirme | 5. Hafta | Çocukluk Dönemi Duygudurum Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme | 6. Hafta | Çocukluk Döneminde Yeme Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme | 7. Hafta | Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Madde Kullanım Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çocukluk Dönemi Zeka Değerlendirmesi | 10. Hafta | Çocukluk Dönemi Psikopatolojik Değerlendirme | 11. Hafta | Çocukluk Dönemi Psikopatolojiyi Değerlendiren Ölçme Araçlarının Uygulanması | 12. Hafta | Çocukluk Dönemi Nöropsikolojik Değerlendirme | 13. Hafta | Çocukluk Dönemi Nöropsikolojik Ölçme Araçlarının Uygulanması | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Wilmshurst, L. (2015). Child and adolescent psychopathology: A case book. USA: SAGE Publications. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 40 | Uygulama/Pratik | 5 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 15 | 15 | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 176 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |