Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKOPATOLOJİDE KÜLTÜREL FAKTÖRLER PSİ459 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Psikopatoloji, tanı ve psikoterapi sürecinin tanımlanmasını ve algılanışını etkileyen kültürel faktörlerin neler olduğunu yorumlayabilirler.
2) Modern psikopatoloji anlayışı ve yerel psikolojileri ilişkilendirebilirler.
3) Psikoterapi uygulamalarında kültürel faktörlerin süreci nasıl etkilediğini açıklayabilirler.
4) Farklı psikopatolojilerdeki kültürel etkilerini tartışabilirler.
5) Mesleki uygulamalarında kültürün olası etkilerini yorumlayabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler; psikopatoloji, tanı ve psikoterapi sürecinin tanımlanmasını ve algılanışını etkileyen kültürel faktörlerin neler olduğunu öğrenirler. Dersin bir başka vurgusu da modern psikopatoloji anlayışı ve yerel psikolojiler arasındaki ilişkilerin öğretilmesidir. Bu ders kapsamında ele alınacak konular şunlardır: Kültür ve kişilik ilişkisi, normal kavramı, tanı sürecinde kültürel faktörler, yerel psikolojilerin gelişimi, psikiyatrik sınıflama sistemleri, akıl hastalıklarına ve psikoterapiye ilişkin tutumlar, psikopatolojiye yönelik algılar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür ve Psikopatoloji
2. Hafta Kültür ve Kişilik
3. Hafta Psikopatolojinin Sınıflanmasında Kültürel Faktörler
4. Hafta Tanı Sürecinde Kültürel Faktörler
5. Hafta Depresyon
6. Hafta Kaygı
7. Hafta Somatizasyon
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ağrı
10. Hafta Psikozlar
11. Hafta Travma Sonrası Stres Bozukluğu
12. Hafta Kişilik Bozuklukları
13. Hafta Ergen Psikopatolojisi
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAREshun, S. ve Gurung, R. A. R. (2009). Culture and mental health: Sociocultural influences, theory, and practice. NY: Wiley-Blackwell Publishing.
Tseng, W. ve Streltzer, J. (1997). Culture and psychopathology: A guide to clinical assessment. NY: Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık2816
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü176
Toplam İş Yükü / 305,86
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4    X     X  
P5         
P6         
P7         
P8        X  
P9         
P10    X      
P11  X   X   X   X   X
P12         
P13        X