DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikopatoloji, tanı ve psikoterapi sürecinin tanımlanmasını ve algılanışını etkileyen kültürel faktörlerin neler olduğunu yorumlayabilirler. 2) Modern psikopatoloji anlayışı ve yerel psikolojileri ilişkilendirebilirler. 3) Psikoterapi uygulamalarında kültürel faktörlerin süreci nasıl etkilediğini açıklayabilirler. 4) Farklı psikopatolojilerdeki kültürel etkilerini tartışabilirler. 5) Mesleki uygulamalarında kültürün olası etkilerini yorumlayabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler; psikopatoloji, tanı ve psikoterapi sürecinin tanımlanmasını ve algılanışını etkileyen kültürel faktörlerin neler olduğunu öğrenirler. Dersin bir başka vurgusu da modern psikopatoloji anlayışı ve yerel psikolojiler arasındaki ilişkilerin öğretilmesidir. Bu ders kapsamında ele alınacak konular şunlardır: Kültür ve kişilik ilişkisi, normal kavramı, tanı sürecinde kültürel faktörler, yerel psikolojilerin gelişimi, psikiyatrik sınıflama sistemleri, akıl hastalıklarına ve psikoterapiye ilişkin tutumlar, psikopatolojiye yönelik algılar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kültür ve Psikopatoloji | 2. Hafta | Kültür ve Kişilik | 3. Hafta | Psikopatolojinin Sınıflanmasında Kültürel Faktörler | 4. Hafta | Tanı Sürecinde Kültürel Faktörler | 5. Hafta | Depresyon | 6. Hafta | Kaygı | 7. Hafta | Somatizasyon | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ağrı | 10. Hafta | Psikozlar | 11. Hafta | Travma Sonrası Stres Bozukluğu | 12. Hafta | Kişilik Bozuklukları | 13. Hafta | Ergen Psikopatolojisi | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Eshun, S. ve Gurung, R. A. R. (2009). Culture and mental health: Sociocultural influences, theory, and practice. NY: Wiley-Blackwell Publishing. Tseng, W. ve Streltzer, J. (1997). Culture and psychopathology: A guide to clinical assessment. NY: Routledge. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 2 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 8 | 16 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 176 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |