Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DUYGU DÜZENLEME VE PSİKOPATOLOJİ PSİ458 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Duygu düzenleme kuramlarını değerlendirir.
2) Duygu düzenleme ve psikopatoloji arasında ilişki kurar.
3) Duygu düzenlemenin gelişimini değerlendirir.
4) Biliş ve duygu düzenleme arasındaki bağlantı kurar.
5) Duygu düzenleme uygulamalarını karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste bireylerin duygularını tanıma, deneyimleme biçimi (yoğunluk, uzunluk, çeşitlilik vb.) ve duygu bağlantılı tepkilerini kontrol ve düzenleme dağarcıklarının psikopatolojilerle ilişkisi üzerinde durulmaktadır. Bu kapsamda öğrencilerin duygu düzenleme süreci, bu süreçteki bireysel farklılıklar ve psikopatolojilere göre değişen duygu düzenleme bileşenleri hakkında bilgi edinmesi hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin bu kuramsal alt yapının yanı sıra, çeşitli duygu düzenleme uygulamalarını deneyimlemesi ve basit düzeyde uygulama becerisi kazanması beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Duygu Düzenleme Modelleri
2. Hafta Duygu Düzenleme ve Psikopatoloji
3. Hafta Duygu Düzenlemenin Gelişimi
4. Hafta Duygu Düzenlemenin Nöral Mimarisi
5. Hafta Biliş ve Duygu Düzenleme
6. Hafta Duygu Düzenleme ve Bilgece Farkındalık
7. Hafta Bilgece Farkındalık Uygulamaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Duygular, Duygu Düzenleme ve Psikolojik Tedaviler
10. Hafta Kabul ve Bağlılık Terapisi
11. Hafta Duygu Düzenleme ve Duygudurum Bozuklukları
12. Hafta Duygu Düzenleme ve Uyku
13. Hafta Bilgece Farkındalık Uygulamaları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKring, A. M. ve Sloan, D. M. (Ed.). (2010). Emotion regulation and psychopathology: A transdiagnostic approach to etiology and treatment. New York: Guilford Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11010
Toplam İş Yükü179
Toplam İş Yükü / 305,96
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X     X   X
P3    X   X    
P4      X    
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13