Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişimde risk ve koruyucu faktörleri analiz eder. 2) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde gelişimin normal sürecinden çıkmasının sonuçlarını normlar ile karşılaştırır. 3) Çocukluk ve ergenlik dönemindeki bozuklukların yetişkin yaşamına etkisini değerlendirir. 4) Gelişimsel psikopatolojide etkili faktörleri ayırt eder. 5) Gelişimsel psikopatoloji açısından genetik ve çevresel faktörleri tanımlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, psikolojik bozuklukların gelişimsel bir perspektiften ele alınmasıdır. Bu dersi alan öğrencilerin gelişimsel olarak ortaya çıkan faktörlerin psikopatolojilerin ortaya çıkmasına olan etkileri konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Bu derste ele alınacak konular şunlardır: Davranış analizinde gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı, davranış üzerinde genetik ve çevresel faktörlerin rolü, psikopatoloji açısından risk faktörleri, duygu düzenlemesi, dürtüsellik, beyin hasarı, antisosyal kişilik gelişimi, davranım ve karşı gelme bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, kaygı bozuklukları, duygudurum bozuklukları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Giriş
2. Hafta
Psikopatolojilerin Gelişimde Biyolojik Etkenler
3. Hafta
Gelişimde Erken Dönemdeki Yoksunluğun Etkileri
4. Hafta
Bağlanma ve Psikopatoloji
5. Hafta
Erken Dönemde Merak ve Görev Yöneliminde Sapmalar
6. Hafta
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
7. Hafta
Ebeveynlik ve Çocuk Psikopatolojisi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sapkın Akran Etkisi
10. Hafta
Sosyodemografik Dezavantajlılık ve Psikososyal Uyum
11. Hafta
Depresyon, İntihar ve Kaybın Sonuçları
12. Hafta
Ergenlikte Psikolojik Sapmalar
13. Hafta
Yetişkin Psikopatolojisine Gelişimsel Yaklaşım
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cicchetti, D. ve Cohen, D. J. (2006). Developmental psychopathology. Volume one: Theory and method (2. baskı). New Jersey: John Wiley & Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Uygulama/Pratik
5
10
Proje
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
15
15
Uygulama
5
7
35
Toplam İş Yükü
181
Toplam İş Yükü / 30
6,03
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ