Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAKIN İLİŞKİLER PSİ433 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yakın ilişkileri ele alan temel kavram ve kuramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Yakın ilişkilerin dinamikleri ve bunlara etki eden değişkenler hakkında bilgiye sahip olur.
3) Çevrelerinde süregiden yakın ilişkileri bilimsel bir çerçevede analiz edebilmeyi ve yorumlamayı öğrenir.
4) Yakın ilişki çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı romantik ilişkiler, arkadaşlık ilişkileri ve aile ilişkileri gibi farklı türdeki yakın ilişkiler dinamiğini ve doğasını bilimsel bir bakış açısıyla ele almaktır. Bu bağlamda, öğrenciler farklı yakın ilişkilerde bağlanma stillerinin rolü konusunda bilgi edinirler. Derste, yakın ilişkilerde duygusal süreçler, yakınlık kurma dinamikleri, iletişim kurma, ilişkilerde çatışma yaşama, çatışma çözme ve ayrılma, kıskançlık ve şiddet, tutku, cinsellik ve ilişki doyumu konuları ele alınacak ve bilişsel ve evrimsel kuramlar kapsamında tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yakın İlişkiler Dersine Giriş
2. Hafta İnsan Sosyalliğine Evrimsel Yaklaşım
3. Hafta Bakım veren - Bebek Bağlanmasının Doğası ve İşlevi
4. Hafta Bağlanmanın Psikobiyolojisi
5. Hafta Gelişim ve Yetişkinlikte Bağlanma
6. Hafta Kişiler Arası Çekicilik ve Eşleşme
7. Hafta Aşk ve Cinsellik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yakınlık, Bağlılık ve Arkadaşlık
10. Hafta Kişiler Arası İlişkilerin Sosyal ve Bilişsel Süreçleri
11. Hafta Kıskançlık ve Aldatma
12. Hafta Ayrılık
13. Hafta Sosyal Reddedilme, Yalnızlık ve Sağlık
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARReis, H. (2012). Psychology of close relationships. SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje12020
Toplam İş Yükü180
Toplam İş Yükü / 306
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3      X   X
P4      X   X
P5        X
P6        X
P7        X
P8        X
P9       
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12       
P13  X   X