Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL YARGI VE KARAR ALMA PSİ432 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kendi yaşamlarında daha sık rasyonel kararlar vererek problem çözebilirler.
2) Olasılık tabanlı düşünme ve rasyonel karar alma konusundaki ilişkiyi anlarlar ve karşılaştırırlar.
3) Riskli durumları etkin bir biçimde yönetirler ve tanımlarlar.
4) Sosyal problemlere yönelik kriz yönetimi prosedürleri oluşturarak analiz edebilirler.
5) Psikolojik olguları açıklamak için karar alma mekanizmalarını karşılaştırabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, insan yargı ve karar verme süreçleri ile ilgili kuramları inceler. Öğrenciler hem normatif karar alma süreçleri (istatistik, felsefe, psikoloji ve iktisat alanlarındaki modellere dayanan süreçler) hem de betimsel modeller (bilişsel ve sosyal psikoloji kuramlara dayanan modeller) hakkında bilgi sahibi olurlar. Belirsizlik durumlarında karar alma, farklı alanlarda karar alma süreçlerinin uygulanması, risk değerlendirmesi, görgü tanıklığı ve jüri tabanlı karar alma stratejileri gibi konuların dersin kapsamı içindedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sosyal Yargı ve Karar Alma Süreçlerine Giriş
2. Hafta Sosyal Politika Uygulamaları
3. Hafta İktisadi Uygulamalar
4. Hafta Yasal Uygulamalar
5. Hafta Tıbbi Uygulamalar
6. Hafta Uzmanların Karar Alma Yöntemleri
7. Hafta Kestirim ve Tahmin
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Pazarlık ve Uzlaşma
10. Hafta Risk
11. Hafta Risk ve Kriz Yönetimi
12. Hafta Yargısal Hatalar ve Yanlılıklar
13. Hafta Grup Kararları
14. Hafta Rasyonellik ve Sınırlı Rasyonellik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARConnolly, T., Arkes, H. R. ve Hammond, K. R. (2000). Judgment and decision making. Cambridge: Cambridge Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü174
Toplam İş Yükü / 305,8
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1      X   X  
P2  X   X       X
P3    X     X   X
P4  X   X   X    
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12  X        
P13