DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenmenin ne olduğunu açıklarlar. 2) Farklı öğrenme kuramlarını özetlerler. 3) Öğrenme ile ilgili bilimsel çalışmalarda sıklıkla kullanılan yöntemleri ifade ederler. 4) Öğrenmenin gerçekleşmesi için gereken süreci izlerler. 5) Bir davranışın değiştirilmesi için gereken aşamaları planlarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı öğrenme ile ilgili kuramların derinlemesine incelenmesidir. Öğrenciler bu ders kapsamında farklı yaklaşımların ve farklı kuramcıların öğrenmeyi nasıl ele aldığını öğrenirler. Farklı yaklaşımlarla incelenen öğrenme kuramlarının yöntemlerindeki farklılıklara, kuramları test etmek için yapılan deneylerin incelikli tasarımlarına hakim olurlar. Böylece kuramsal bilginin yanında deneysel yöntem ile de ilgili bilgi kazanmış olurlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Öğrenme Kuramlarına Giriş | 2. Hafta | Öğrenmenin Araştırmalarında Yöntemler | 3. Hafta | İşlevselci Yaklaşım: Edward Thorndike | 4. Hafta | İşlevselci Yaklaşım: Frederic Skinner | 5. Hafta | İşlevselci Yaklaşım: Leonard Hull | 6. Hafta | Çağrışımsal Yaklaşım: Ivan Pavlov | 7. Hafta | Çağrışımsal Yaklaşım: Edwin Guthrie ve William Estes | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Bilişsel Yaklaşım: Gestalt | 10. Hafta | Bilişsel Yaklaşım: Jean Piaget | 11. Hafta | Bilişsel Yaklaşım: Edward Tolman | 12. Hafta | Bilişsel Yaklaşım: Albert Bandura | 13. Hafta | Nörofizyolojik Yaklaşım: Donald Hebb | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Olson, M. H. ve Hergenhahn, B. R. (2016). An introduction to theories of learning. (9. baskı). Psychology Press |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 175 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |