Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KİŞİLERARASI NÖROBİYOLOJİ PSİ424 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Zihni ve beyin arasındaki farkları açıklarlar.
2) Kişilerarası ilişkilerimizin beynimizi ve kişiliklerimizi nasıl oluşturduğuna örnek verirler.
3) Kişiliklerimizin kişilerarası ilişkilerimizi yeniden nasıl şekillendirdiğini değerlendirirler.
4) Erken yaşam deneyimleri ile mevcut psikolojik durum arasındaki bağlantıyı kurarlar.
5) Beyindeki entegrasyonun önemini açıklarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISon yıllarda nörobilim, karmaşık sistemler kuramı, epigenetik, biyoloji, evrimsel psikoloji, antropoloji, bilişsel psikoloji, bilgi işleme psikolojisi, bağlanma kuramı, kuantum fiziği ve stress gibi alanlarda oluşan gelişmelerden bir sentez olan kişilerarası nörobiyoloji yaklaşımı bu dersin ana konusudur. Derste beynin evrimsel gelişimi, yaşam boyu değişimi, plastisitesi, temel işleyiş yasaları üzerinde durulacak, örtük, açık bellek, bakım verenle erken dönem ilişkilerdeki gelişimi, bilinçdışı ve bilinçli işleyiş konuları ele alınacaktır. Bağlanma ve beyin gelişimi temel alınarak, çeşitli psikopatolojik sorunların bu yaklaşım çerçevesinde açıklanmasına değinilecek ve insan beyninin farkındalık özelliği kullanılarak uygulanabilecek müdahaleler tanıtılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kişilerarası Nörobiyolojinin Tanıtımı
2. Hafta Beyin Plastisitesi
3. Hafta Bellek
4. Hafta Bağlanma
5. Hafta Duygular
6. Hafta Duygusal Tarz
7. Hafta Zihnin Durumları: Uyum, Subjektif Yaşantı ve Karmaşık Sistemler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Zihinsel Temsiller: Sürecin Modları ve Gerçekliğin Yapısı
10. Hafta Kendini Yönetme
11. Hafta Kişilerarası Bağlantılar
12. Hafta Entegrasyon
13. Hafta Mindfulness (Bilgece Farkındalık) Uygulamaları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSiegel, D. (2012). The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are (2. baskı). Guilford Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Uygulama/Pratik110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21020
Toplam İş Yükü180
Toplam İş Yükü / 306
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X  
P3  X   X   X   X   X
P4      X    
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13  X   X   X   X