Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Zihni ve beyin arasındaki farkları açıklarlar. 2) Kişilerarası ilişkilerimizin beynimizi ve kişiliklerimizi nasıl oluşturduğuna örnek verirler. 3) Kişiliklerimizin kişilerarası ilişkilerimizi yeniden nasıl şekillendirdiğini değerlendirirler. 4) Erken yaşam deneyimleri ile mevcut psikolojik durum arasındaki bağlantıyı kurarlar. 5) Beyindeki entegrasyonun önemini açıklarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Son yıllarda nörobilim, karmaşık sistemler kuramı, epigenetik, biyoloji, evrimsel psikoloji, antropoloji, bilişsel psikoloji, bilgi işleme psikolojisi, bağlanma kuramı, kuantum fiziği ve stress gibi alanlarda oluşan gelişmelerden bir sentez olan kişilerarası nörobiyoloji yaklaşımı bu dersin ana konusudur. Derste beynin evrimsel gelişimi, yaşam boyu değişimi, plastisitesi, temel işleyiş yasaları üzerinde durulacak, örtük, açık bellek, bakım verenle erken dönem ilişkilerdeki gelişimi, bilinçdışı ve bilinçli işleyiş konuları ele alınacaktır. Bağlanma ve beyin gelişimi temel alınarak, çeşitli psikopatolojik sorunların bu yaklaşım çerçevesinde açıklanmasına değinilecek ve insan beyninin farkındalık özelliği kullanılarak uygulanabilecek müdahaleler tanıtılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kişilerarası Nörobiyolojinin Tanıtımı
2. Hafta
Beyin Plastisitesi
3. Hafta
Bellek
4. Hafta
Bağlanma
5. Hafta
Duygular
6. Hafta
Duygusal Tarz
7. Hafta
Zihnin Durumları: Uyum, Subjektif Yaşantı ve Karmaşık Sistemler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Zihinsel Temsiller: Sürecin Modları ve Gerçekliğin Yapısı
10. Hafta
Kendini Yönetme
11. Hafta
Kişilerarası Bağlantılar
12. Hafta
Entegrasyon
13. Hafta
Mindfulness (Bilgece Farkındalık) Uygulamaları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Siegel, D. (2012). The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are (2. baskı). Guilford Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Uygulama/Pratik
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30
6
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ