Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikofarmakolojinin temel ilkelerini öğrenir. 2) Farklı maddelerin sinir sistemi üzerindeki etkileri hakkında akıl yürütebilir. 3) Farklı maddelerin duygu, düşünce, davranış ve algı üzerindeki etkilerini karşılaştırabilir 4) Farklı türdeki maddeler ve nörotransmiterler arasındaki etkileşimi tanımlayabilir 5) Farmakolojik gelişmeler ve teşhis kriterleri arasındaki ilişki üzerine eleştirel şekilde düşünebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, temel nörofarmakolojinin, çeşitli psikotrop ilaçların etkileri, psikolojik bozuklukların tedavisinde kullanılan ilaçların etkisini anlatır. Dersin ilk bölümünün vurgusu; ilaçlar, ilaç-reseptör etkileşmeleri ve doz-yanıt ilişkileri, sinaptik aktivite, nörofizyolojik mekanizmaların yapısı ve belirli nörotransmiter sistemlerinin dağılımı ve eliminasyonu temel üzerinedir. Ek olarak, ilaçların davranış üzerindeki etkileri de ders kapsamında incelenmektedir. Bu ders, davranışsal sinirbilim, fizyolojik psikoloji ve ilgili alanlarda ileri çalışma için bir temel sağlamak ve klinik öğrencilerin psikolojik bozuklukların farmakolojik tedavisine bir giriş sağlamak için tasarlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Psikofarmakolojinin İlkeleri
3. Hafta
Sinir Sisteminde Kimyasal Sinyalleme
4. Hafta
Farmakolojinin Temelleri
5. Hafta
Nörotransmitterler ve Droglar I
6. Hafta
Nörotransmitterler ve Droglar II
7. Hafta
Psikofarmakolojide Hayvan Modelleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Duygudurum Bozuklukları, Antidepresanlar ve Duygudurum Düzenleyiciler
10. Hafta
Kaygı Bozuklukları ve Anksiyolitikler
11. Hafta
Psikotik Bozukluklar ve Antipsikotikler
12. Hafta
Madde Kötüye Kullanımı ve Maddeler
13. Hafta
Cinsiyet Hormonarı ve Beyin İşlevleri
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Meyer, J. S., & Quenzer, L. F. (2005). Psychopharmacolog: Drugs, the brain and behavior. MA: Sinauer Associates.
John D. Preston, John H. O'Neal , Mary C. Talaga , Bret A. Moore (9th ed), Handbook of Clinical Psychopharmacology for Therapists, New Harbinger Publications
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Mini-Sınav
4
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
4
8
32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
182
Toplam İş Yükü / 30
6,06
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ