DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nöropsikoloji alanının tarihsel gelişimi ve kuramsal arkaplanına aşina olur. 2) Beyin yarımküreleri ve çeşitli bölgeleri ile bilişsel işlemler arasındaki ilişkileri tanımlayabilir. 3) Serebral asimetri ve farklı beyin bölgelerinin bilişsel işlevlerle ilişkisi üzerine akıl yürütebilir 4) Psikopatoloji ve nöropsikoloji ilişkisini analiz edebilir 5) Bir psikoloji konusunu nöropsikolojik kavramlarla açıklayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı öğrencilerin nöropsikolojiyle ilgili temel kavramları tanıtmaktır. Öğrenciler beyin ve onun görevlerini, sinir sisteminin işlevlerini, nöronların yapıları ve işlevlerini öğrenirler. Bunun yanında öğrenciler nöropsikolojik olguların nasıl ölçülebileceği ile ilgili de bilgi sahibi olurlar. Sinir sisteminin yapısı ve yapının davranışla ilişkisi dersin kapsamı içerisindedir. Ayrıca biyolojik ve hesaplamalı sistemler arasındaki farklar ile benzerlikleri inceleyebilmek için sinir ağlarının yapay modelleri de tanıtılacaktır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Nöropsikolojinin Tarihsel Temeli | 2. Hafta | Sinir Sisteminin Organizasyonu | 3. Hafta | Oksipital Korteks | 4. Hafta | Temporal Korteks | 5. Hafta | Parietal Korteks | 6. Hafta | Frontal Korteks | 7. Hafta | Lateralizasyon/Serebral Asimetri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Beyincik | 10. Hafta | Nörofelsefe | 11. Hafta | Nöropsikolojik Değerlendirme | 12. Hafta | Nörolojik Bozukluklar | 13. Hafta | Psikopatoloji ve Nöropsikoloji Bulguları | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (7th edition). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan. Beaumont, J. G. (2nd edition). Introduction to neuropsychology. Guilford Press. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |