Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NİTEL VERİ ANALİZİ PSİ414 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nitel araştırmalar açısından uygun terminoloji ve yöntem kullanımını ayırt eder.
2) Alandaki profesyonellerin ihtiyaç duyduğu belirli becerileri, yeterlilikleri ve bakış açılarını geliştirir.
3) Entelektüel-kültürel bir faaliyet hakkında daha geniş bir anlayış biçimlendirir.
4) Uygun veri toplama tekniklerini, doğru çalışma sahası ve katılımcı profili ile eşleştirir.
5) Nitel ve nicel araştırmalar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, nitel veri analizinin temel ilkeleri ve uygulamalarıyla ilgili temel düzeyde bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu derste öğrenciler nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama yöntemleri ve nitel veri analizi için kullanılan farklı yöntemsel yaklaşımlarla ilgili bilgi edinirler. Öğrencilere nitel veriyi kodlamak için kullanılan farklı paket programlara ilişkin bilgi verilir. Ayrıca, bu ders kapsamında öğrenciler nitel veri analizi ve nitel araştırma sonuçlarının rapor edilmesi konusunda deneyim kazanırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Nitel araştırma nedir?
2. Hafta Nitel Araştırma Türleri
3. Hafta Güvenilirlik ve Etik
4. Hafta Kavramsal Çerçeveyi Oluşturma
5. Hafta Araştırma Tasarımını Oluşturma
6. Hafta Temel Veri Toplama Yöntemleri
7. Hafta Uzmanlaşmış ve Odaklanmış Veri Toplama Yöntemleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Verileri Yönetme, Analiz Etme ve Yorumlama
10. Hafta Zaman, Kaynaklar ve Politika
11. Hafta Nitel araştırmalarda kalitenin sağlanması
12. Hafta Niteliksel bir rapor yazma I
13. Hafta Niteliksel bir rapor yazma II
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMarshall, C., & Rossman, G. B. (2015). Designing qualitative research (6th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik210
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje12020
Uygulama188
Toplam İş Yükü178
Toplam İş Yükü / 305,93
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X    
P3    X   X    
P4  X         X
P5  X   X      
P6         
P7         
P8  X       X  
P9        X  
P10  X       X  
P11         
P12      X   X  
P13    X   X