DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Evrimi tanımlayabilirler 2) Psikoloji ve evrim arasındaki bağlantıyı kurabilirler 3) Evrimsel kuramdan yola çıkarak bireysel ve kültürel farklılıklara ilişkin çıkarımlar yapabilirler. 4) Evrimsel psikoloji içerisindeki hipotezleri ve araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilirler. 5) İnsan zihninin ve davranışının evrimi ile ilişkili farklı bakış açılarını karşılaştırabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders evrimsel psikolojiye giriş niteliğindedir. Bu bağlamda, insan zihninin ve davranışlarının evrimsel süreçler tarafından nasıl şekillendirildiğine odaklanır. Dersin amacı, evrimsel teorinin temel ilkelerinden hareketle günümüz toplumlarında yaşayan insanların biliş ve davranışlarını anlamaktır. Ders, evrimsel psikolojideki güncel kuramsal tartışmaları ve araştırma bulgularını içerir. Öğrenme mekanizmaları, eşleşme, ebeveynlik, akrabalık, iş birliği, saldırganlık ve diğer sosyal ilişkiler derste işlenecek başlıca konular arasındadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Evrimsel Psikolojinin Ortaya Çıkmasındaki Önemli Bilimsel Gelişmeler | 2. Hafta | Darwin, Doğal ve Seksüel Seçilim | 3. Hafta | Kalıtım ve Çeşitlilik | 4. Hafta | Yaşam kalımla İlgili Problemler | 5. Hafta | Öğrenme | 6. Hafta | Cinsiyet ve Eşleşme | 7. Hafta | Ebeveynlik Davranışı ile İlgili Problemler | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Akrabalık ile İlgili Problemler | 10. Hafta | Grup Halinde Yaşamaya İlişkin Problemler | 11. Hafta | Saldırgan Davranışlar ve Savaş | 12. Hafta | Cinsiyetler Arası Rekabet | 13. Hafta | Statü, İtibar ve Sosyal Baskınlık | 14. Hafta | Bütüncül Evrimsel Psikoloji |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Buss, D. (2012). Evolutionary Psychology: The new science of mind (4. baskı). US: Allyn & Bacon. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 174 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |