Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EVRİMSEL PSİKOLOJİ PSİ408 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Evrimi tanımlayabilirler
2) Psikoloji ve evrim arasındaki bağlantıyı kurabilirler
3) Evrimsel kuramdan yola çıkarak bireysel ve kültürel farklılıklara ilişkin çıkarımlar yapabilirler.
4) Evrimsel psikoloji içerisindeki hipotezleri ve araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilirler.
5) İnsan zihninin ve davranışının evrimi ile ilişkili farklı bakış açılarını karşılaştırabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders evrimsel psikolojiye giriş niteliğindedir. Bu bağlamda, insan zihninin ve davranışlarının evrimsel süreçler tarafından nasıl şekillendirildiğine odaklanır. Dersin amacı, evrimsel teorinin temel ilkelerinden hareketle günümüz toplumlarında yaşayan insanların biliş ve davranışlarını anlamaktır. Ders, evrimsel psikolojideki güncel kuramsal tartışmaları ve araştırma bulgularını içerir. Öğrenme mekanizmaları, eşleşme, ebeveynlik, akrabalık, iş birliği, saldırganlık ve diğer sosyal ilişkiler derste işlenecek başlıca konular arasındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Evrimsel Psikolojinin Ortaya Çıkmasındaki Önemli Bilimsel Gelişmeler
2. Hafta Darwin, Doğal ve Seksüel Seçilim
3. Hafta Kalıtım ve Çeşitlilik
4. Hafta Yaşam kalımla İlgili Problemler
5. Hafta Öğrenme
6. Hafta Cinsiyet ve Eşleşme
7. Hafta Ebeveynlik Davranışı ile İlgili Problemler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Akrabalık ile İlgili Problemler
10. Hafta Grup Halinde Yaşamaya İlişkin Problemler
11. Hafta Saldırgan Davranışlar ve Savaş
12. Hafta Cinsiyetler Arası Rekabet
13. Hafta Statü, İtibar ve Sosyal Baskınlık
14. Hafta Bütüncül Evrimsel Psikoloji
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBuss, D. (2012). Evolutionary Psychology: The new science of mind (4. baskı). US: Allyn & Bacon.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü174
Toplam İş Yükü / 305,8
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9         
P10  X   X   X   X   X
P11         
P12         
P13  X   X   X   X   X