DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sağlık psikolojisinin temel kavram ve kuramlarını açıklayabilirler. 2) Zihin-beden etkileşiminin sağlık ve hastalık üzerindeki etkilerini yorumlayabilirler. 3) Düşünme süreçleri ile sağlık ve hastalık durumunu ilişkilendirebilirler. 4) Sağlık psikolojisinin araştırma ve uygulama alanlarını karşılaştırabilirler. 5) Sağlık psikolojisinin belirli hastalıklara özgü araştırma ve uygulamalarını kritik edebilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, öncelikle sağlık psikolojisinin tarihsel gelişimi, araştırma yöntemleri tanıtıldıktan sonra, sağlığın tanımı, sağlık ve hastalığın temelindeki biyolojik ve psikolojik faktörler, stres ve sağlık ilişkisi ve stresin yönetilmesinin önemi gibi konular ele alınacaktır. Daha sonra da sağlıkla ilişkili davranışlar başlığı altında doğru beslenme, obezite ve yeme bozuklukları, bağımlılık sorunları, tedaviye uyum ve işbirliği konularına girilecektir. Ayrıca kronik ve ölümcül hastalıkların psikolojisi ve sağlık psikologlarının kronik hastalıkları ya da ölümcül hastalıkları olan kişilere yönelik yaklaşımları ele alınacak konular arasındadır. Üzerinde durulacak diğer konular arasında da sağlık psikolojisinin günümüzdeki durumu ve geleceği, sağlık psikologlarının sağlık kurumlarında çalışan diğer sağlık ekibine yönelik uygulayabileceği programlar bulunmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sağlık Psikolojisi nedir? | 2. Hafta | Riskli Sağlık Davranışları ve Sağlığı Koruyucu Davranışlar | 3. Hafta | Sağlık Davranışlarını Anlamak | 4. Hafta | Sağlık Davranışlarını Değiştirmek | 5. Hafta | Semptom Algısı, Yorumlanması ve Verilen Tepkiler | 6. Hafta | Stres I | 7. Hafta | Stres II | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Stres ve Hastalıklarla İlişkisi | 10. Hafta | Stresi Yönetmek | 11. Hafta | Hastalıkların Etkileri ve Sonuçları: Hasta Açısından | 12. Hafta | Hastalıkların Etkileri ve Sonuçları: Hasta Yakınları Açısından | 13. Hafta | Ağrı | 14. Hafta | Sağlık Psikolojisinin Geleceği ve Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Morrison, V. & Bennett, P. (2016) Introduction to health psychology (4th ed.). UK: Pearson Publications Inc. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 40 | Uygulama/Pratik | 5 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 8 | 8 | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 179 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |